X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS 4 Avant dane techniczne i osiągi

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-06-17
Strona główna -> Audi -> A4 -> B8 (2008-dziś)

Nowoczesna klasyka: Audi RS 4 Avant

Audi RS 4 Avant, zaprezentowane po raz pierwszy przed dwunastu laty, to klasyka nowoczesnej motoryzacji.

Teraz Audi wprowadza na rynek trzecią generację auta z wysoko wydajnym, wolnossącym silnikiem V8 FSI o mocy 331 kW (450 KM), z układem przeniesienia napędu dostosowanym do wysokich osiągów oraz szerokim wachlarzem systemów informacji kierowcy i infotainment. Podobnie jak wszystkie modele RS, nowe RS 4 Avant jest sportowym samochodem do jazdy na co dzień - łączy w sobie doskonałe osiągi z nieograniczonymi właściwościami użytkowymi.

Osiągi nowego Audi RS 4 Avant są po prostu imponujące. Silnik 4.2 FSI generuje moc 331 kW (450 KM) przy 8 250 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest dostępny od 4 000 do 6 000 obr/min. Wysoko obrotowy silnik V8 sprawia, że RS 4 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 s.. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na życzenie można ją jednak podwyższyć do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 10,7 litra na 100 km.

Tajemnica tak ekonomicznego zużycia paliwa tkwi w standardowo montowanej siedmiobiegowej skrzyni S tronic z długim najwyższym przełożeniem. Funkcja Launch Control, aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku, zapewnia start przy optymalnych obrotach i minimalnym poślizgu kół. Podobnie jak we wszystkich Audi RS, również w tym modelu moc silnika przenoszona jest na wszystkie cztery koła przy pomocy stałego napędu quattro. Audi RS 4 Avant wyposażone jest w jego najnowszą wersję, w której zastosowano samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym i z selektywnym rozdziałem momentu na poszczególne koła. Audi oferuje również opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siłę napędową pomiędzy koła tylnej osi.

Zawieszenie wykonano głównie z aluminium. W porównaniu z Audi A4 Avant, nadwozie obniżono o 20 mm. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy doskonale reaguje na warunki jazdy, co zapewnia kierowcy wysoki komfort prowadzenia.

Dziewiętnastocalowe koła ze stopu metali wyposażono w opony 265/35. Opcjonalnie dostępne są także koła dwudziestocalowe. Cechą charakterystyczną systemu hamulcowego są duże, wewnętrznie wentylowane tarcze stylizowane nowatorsko na kształt fali. Każdy z przednich zacisków hamulców posiada osiem tłoków.

Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze przednie, wzmacniane włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy i w razie potrzeby można go całkowicie wyłączyć.

Dynamika: sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy DRC
Standardowym elementem wyposażenia RS 4 Avant jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Opcjonalnie dostępne są: dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy i sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy DRC. Jego działanie można regulować za pośrednictwem systemu Audi drive select. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy: comfort, auto i dynamic.

« < 1 2 > »

Komentarze