X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi TT, nowe, 2014, dane techniczne

2014-03-03
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Podwozie. Kompetencje techniczne kryjące się za nowym Audi TT znalazły swe odzwierciedlenie także w podwoziu. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Aluminiowe komponenty redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne, niezależnie dla prawego i lewego koła.

Na szczególną uwagę zasługuje trzecia generacja adaptacyjnego, elektromagnetycznego zawieszenia Audi magnetic ride. W porównaniu z poprzednią wersją poprawiono w nim zakres działania, dynamikę, skalę regulacji oraz łatwość obsługi. Funkcjonowanie systemu Audi magnetic ride można za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select regulować w trzech stopniach (comfort/auto/dynamic). Zależnie od stopnia wybranego przez kierowcę odpowiednim przyciskiem, samochód albo mocniej trzyma się drogi, albo lekko po niej sunie. Technika magnetic ride zapewnia najszybszą z możliwych selektywną regulację siły amortyzacji każdego koła z osobna, wskutek czego, w każdych warunkach, zachowany jest optymalny kontakt między kołem, a jezdnią. Dzięki temu, możliwa jest optymalizacja i tak już wysokiej dynamiki jazdy nowego Audi TT. Kontrola tłumienia nierówności zapewnia równocześnie komfortowe zachowanie pojazdu. System Audi magnetic ride stawia Audi TT na wyjątkowej pozycji rynkowej wśród konkurentów z jego segmentu. W modelu Audi TTS system jest elementem wyposażenia seryjnego, w TT jest dostępny na życzenie.

Kolejne rozwiązanie o najwyższym stopniu zaawansowania technicznego to progresywne wspomaganie układu kierowniczego, również będące elementem wyposażenia seryjnego. Jego zębatka jest tak zestopniowana, ze przełożenie wraz z ruchem kierownicy staje się coraz bardziej bezpośrednie. Nowe TT jest zwrotne, ma niewielki kąt skrętu i można nim precyzyjnie manewrować w ruchu miejskim oraz na krętych drogach poza terenem zabudowanym. Posiadające elektromechaniczny napęd, wysoce efektywne progresywne wspomaganie układu kierowniczego dopasowuje swoje przełożenie do prędkości pojazdu i umożliwia wyposażenie go w opcjonalne systemy wsparcia – aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist i asystenta parkowania.

Dzięki złożonej konstrukcji podwozia i jego szerokim możliwością regulacji, nowe Audi TT brawurowo pokonuje wszystkie zakręty. W modelu TTS, w ramach pakietu sportowego S line oraz jeśli pojazd wyposażony jest w adaptacyjny elektromagnetyczne zawieszenie Audi magnetic ride, karoseria zawieszona jest o dziesięć milimetrów niżej.

W nowym Audi TT system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia opcjonalnego, a w modelu TTS – standardowego. System kontroluje charakterystykę pracy silnika i wspomagani e układu kierowniczego. Kierowca sam określa czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Ponadto system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select kontroluje też szereg elementów opcjonalnych: automatyczną przekładnię S tronic, napęd quattro, elektromagnetyczny zawieszenie Audi magnetic ride, reflektory diodowe i reflektory diodowe Audi Matrix LED, a także dźwięk pracy silnika. W trybie efficiency, Audi drive select odpowiednio steruje też klimatyzacją i systemem Start-Stop.

Paleta dostępnych w nowym modelu kół obejmuje jedenaście wariantów. Audi TT 2.0 TFSI i 2.0 TDI standardowo zjeżdża z taśmy na 17-calowych kołach kutych z pięcioma podwójnymi ramionami. Jedno takie koło waży jedynie 8,7 kg, a opony mają wymiary 225/50. Na życzenie Audi dostarcza koła w innej stylistyce o średnicy 17, 18 lub 19 cali z oponami do rozmiaru 245/35 R19. Firma quattro GmbH oferuje dodatkowo koła o średnicy aż do 20 cali.

Przednie tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zależnie od wariantu silnika mają średnicę do 338 mm. Nowy elektromechaniczny hamulec postojowy, uruchamiany przez kierowcę przyciskiem, zintegrowano z układem hamulcowym tylnej osi. Specjalnie dla kół przedniej osi Audi TTS, stworzono nowe zaciski hamulcowe ze stopów aluminium, o pięć kilogramów lżejsze od stosowanych w poprzednim modelu. To kolejny przykład kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze