X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi TT, nowe, 2014, dane techniczne

2014-03-03
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Silnik 2.0 TFSI dostępny jest w dwóch wersjach – jako jednostka o mocy 169 kW (230 KM) w modelu TT i o mocy 228 kW (310 KM) – w modelu TTS. W obu zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne – dodatkowy wtrysk pośredni jako uzupełnienie wtrysku bezpośredniego FSI, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) zmieniający skok zaworów, układ zarządzania temperaturą wykorzystujący moduł zaworów przesuwano-obrotowych i kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika.

Jednostka napędowa 2.0 TFSI wytwarza maksymalny moment obrotowy 370 Nm, dostępny w zakresie od 1600 do 4300 obr./min. Wyposażone w niego coupé z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h.

W wersji z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów S tronic i napędem na cztery koła, Audi TT ma następujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie zużycie 6,8 l na 100 km (159 g CO2 na km). Dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. W trybie manualnym biegi można zmieniać za pomocą manetek przy kierownicy. Jeśli system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie „efficiency “, w momencie zdjęcia przez kierowcę nogi z gazu, skrzynia automatycznie załącza wolny bieg.

Audi TTS ma najlepsze osiągi – jak przystało na samochód wyścigowy. Standardowy sprint załatwia w 4,7 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Silnik 2.0 TFSI wytwarza moment obrotowy 380 Nm, dostępny w zakresie od 1800 do 5500 obr./min. Ruchome klapy w układzie wydechowym dają sportowy dźwięk pracy silnika i sprawiają, że brzmi on jeszcze pełniej. Ten model seryjnie wyposażany jest w manualną skrzynię biegów. W połączeniu z opcjonalną, automatyczną skrzynią S tronic, pojazd posiada funkcję Launch Control, optymalizującą maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego.

Napęd quattro. Stały napęd na cztery koła quattro nowego Audi TT zapewnia doskonałą stabilność, trakcję i przyjemność z jazdy. Specjalnie na potrzeby tego samochodu napęd ulepszono i zoptymalizowano. Jego elektrohydraulicznie regulowane sprzęgło wielopłytkowe zamontowano przy tylnej osi. Specjalna konstrukcja pompy umożliwiła redukcję ciężaru o ok. 1,5 kg w stosunku do poprzedniego modelu. Podział momentów napędowych między osiami regulowany jest elektronicznie w czasie ułamków sekundy.

Inteligencję napędu quattro, tzn. oprogramowanie określające dokładnie ewentualny podział momentów między osią przednią a tylną, zaprojektowano od nowa, specjalnie dla modelu TT. Innowacyjna zasada funkcjonowania napędu każe mu nieprzerwanie definiować warunki otoczenia, sytuację na drodze i życzenia kierowcy. Dzięki temu, w każdej sytuacji obliczany jest idealny w danej chwili rozkład momentów, co wspiera dynamikę jazdy.

Dzięki zintegrowaniu napędu quattro z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca nowego Audi TT ma możliwość indywidualnego ustawienia właściwości toczenia wszystkich kół. W trybie „auto“ mają najlepszą trakcję i zrównoważoną dynamikę jazdy. W trybie „dynamic“ moment, wcześniej i w większej mocy, kierowany jest na tylną oś, dzięki temu zwłaszcza przy niskich wartościach tarcia zwiększa się dynamika jazdy.

Obok optymalizacji dynamiki jazdy, ważną rolę w pracach nad doskonaleniem napędu quattro odgrywała efektywność. W trybie pracy „efficiency“ systemu drive select, podział momentów dopasowano tak, by osiągnąć optymalną sprawność napędu. Napęd quattro może nawet chwilowo zostać odłączony. Inteligentne oprogramowanie analizuje dokładnie sytuację na drodze i aktywuje napęd na wszystkie koła jeszcze zanim potrzebny jest wysoki moment obrotowy na wszystkich czterech kołach. W ten sposób napęd quattro, przy najlepszej możliwej efektywności, zapewnia typową dla niego trakcję i dynamikę jazdy.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze