X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi TT, nowe, 2014, dane techniczne

2014-03-03
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Przy prędkości 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, optymalizujący opór powietrza, i dociskający samochód do jezdni. Wszystkie modele mają dwie duże, okrągłe końcówki rur wydechowych. To kolejne podobieństwo do pierwszej wersji TT. Audi TTS, podobnie jak wszystkie modele S, ma cztery owalne końcówki rur wydechowych.

Opcjonalny pakiet zewnętrzny S wyostrza stylistykę zderzaków, wlotów powietrza, pojedynczej osłony chłodnicy Singleframe, progów i dyfuzora z tyłu pojazdu. Dzięki temu, sportowy charakter Audi TT jest jeszcze bardziej podkreślony. 18-calowe koła i zawieszona o dziesięć milimetrów niżej karoseria sprawiają, że reakcje samochodu na manewry są jeszcze bardziej dynamiczne.

Karoseria. Audi jest ekspertem w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Już w Audi TT drugiej generacji zastosowano karoserię Audi Space Frame (ASF) z aluminium i stali. W nowej wersji TT, Audi udoskonaliło kompozycję materiałową, stosując się ściśle do zasady: właściwy materiał we właściwym miejscu, by zapewnić optymalną funkcjonalność.

Płytę podłogową nowego coupé zoptymalizowano pod kątem podziału obciążenia między osiami. Wykonano ją z nowoczesnych, twardych i bardzo twardych stopów stali. W najbardziej narażonych na uszkodzenia obszarach przedziału pasażerskiego zastosowano ultratwarde, a jednocześnie lekkie płyty stalowe, stanowiące 17 procent ciężaru karoserii.

Progi i rama dachu to wytłaczane profile aluminiowe, połączone ze strukturą karoserii węzłami odlewanymi również z aluminium. Efektem zastosowania takiego rozwiązania jest bardzo sztywna i bezpieczna karoseria bez elementów dodatkowych. Całości konstrukcji dopełniają boki i dach z aluminium. Pokrywę maski, drzwi i pokrywę bagażnika wykonano również z tego lekkiego metalu.

W nowym TT, inżynierom Audi po raz drugi z rzędu udało się znacznie obniżyć ciężar własny pojazdu. Przy pierwszej zmianie modelu w roku 2006, obniżono go nawet do 90 kilogramów. Obecne Audi TT z silnikiem 2.0 TFSI waży tylko 1230 kg, czyli o ok. 50 kg mniej niż przedstawiciele poprzedniej generacji.

Niewielki ciężar to dowód kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji. Ma on pozytywny wpływ przede wszystkim na przyspieszenie, reakcje pojazdu i zużycie paliwa.

Wnętrze. Przejrzyście podzielona przestrzeń z napiętymi powierzchniami i lekkie, prawie zawieszone w powietrzu linie. Wnętrze wpisuje się w czystą formę i sportowy charakter nowego Audi TT. Poziome linie i powierzchnie, podobnie jak na zewnątrz, podkreślają szerokość wnętrza pojazdu. Konsola tunelu środkowego, będąca oparciem dla dolnej części nóg podczas szybkiej jazdy w zakrętach oraz obudowa drzwi mają faliste, podobne do siebie kształty.

Także tu obowiązuje zasada: mniej oznacza więcej. Przejrzyste, minimalistyczne linie akcentują zarówno lekkość, jak i maksymalnie sportowy charakter wnętrza Audi TT. Dwie kolejne formalne i techniczne innowacje umożliwiły stylistom stworzenie tablicy rozdzielczej o niezmiernie smukłej formie. Chodzi tu o zintegrowanie tablicy i monitora MMI w postać jednej cyfrowej jednostki, tzw. Audi virtual cockpit oraz o umieszczenie elementów obsługi klimatyzacji bezpośrednio w nawiewach.

Spoglądając z góry, tablica rozdzielcza przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe nawiewy – element typowy dla modeli TT – przywodzą na myśl silniki lotnicze. To w nich znajdują się wszystkie elementy obsługi standardowej klimatyzacji lub opcjonalnej klimatyzacji automatycznej (element wyposażenia seryjnego modelu TTS). W punkcie przecięcia ich osi zamontowano regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku, sposobu podziału i siły nawiewu. W przypadku klimatyzacji automatycznej, wybrane ustawienia pokazywane są na małych wyświetlaczach. Pod środkowymi nawiewami umieszczono poziomą konsolę z przyciskami. Znajdujące się tu przyciski o trójwymiarowej stylistyce służą do włączania świateł awaryjnych oraz do obsługi systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select i funkcji wsparcia kierowcy.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze