X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi S3 - doskonałe osiągi i efektywność

2013-05-20
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Drążek kierownicy jest tak spasowany z zębatą przekładnią, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy. Dzięki temu, przy wyższych prędkościach jazdy, progresywny układ kierowniczy działa precyzyjniej.

Nowe Audi S3 wyposażono w koła formatu 7,5 na 18 cali. Przewidziano do nich opony w rozmiarze 225/40. Lakierowane na czarno szczęki dużych hamulców mają ozdobne emblematy S3.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego Audi S3. Kontroluje charakterystykę elektronicznego pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej skrzyni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select.

Lekka konstrukcja, w dziedzinie której Audi jest prawdziwym ekspertem, także wydatnie wpływa na efektywność nowego S3. Ciężar auta wynosi nie więcej niż 1395 kg. W porównaniu z poprzednim modelem, wagę zredukowano o 60 kg. Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium.

Już sam wygląd zewnętrzny podkreśla dynamikę nowego Audi S3. Nisko schodząca maska silnika, charakterystyczna linia tornado przebiegająca poniżej okien oraz maksymalnie pochylone słupki C wydłużają optycznie sylwetkę samochodu. Jego długość to 4254 mm, szerokość 1777 mm, a wysokość 1401 mm.

Nowe Audi S3 posiada charakterystyczną dla modeli S osłonę chłodnicy Singleframe, której obramowanie pokryto chromem. Kratownica osłony ma szarą, matową barwę Platinum, natomiast poziome podwójne pręty wzmacniające grilla mają kolor aluminium. Po bokach nowo zaprojektowanego zderzaka przedniego znajdują się potężne wloty powietrza. Na ich zewnętrznych krańcach umieszczono wyraźnie zarysowane, wykończone aluminium kanały wlotowe.

Alternatywą dla seryjne montowanych reflektorów ksenonowych Xenon plus, są reflektory diodowe, dostępne dotychczas tylko w klasie luksusowych limuzyn. Teraz coraz częściej znajdują zastosowanie w segmencie samochodów kompaktowych premium. Reflektory diodowe nadają topowemu modelowi serii A3 niepowtarzalny wygląd i znacznie poprawiają oświetlenie drogi.

Obudowy lusterek w kolorze aluminium oraz mocno zarysowane progi, to wyraziste elementy na bokach nowego Audi S3. Nową formę ma również zderzak tylny. Na krańcach platynowo szarego dyfuzora ozdobionego podwójnym aluminiowym obramowaniem, znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego w chromowanych osłonach. Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler dachowy, wykończony aerodynamiczną czarną listwą, optycznie wydłuża dach. Światła tylne wykonano w technice diodowej.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze