X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS 6 Avant, nowe, dane techniczne,

2012-12-06
Strona główna -> Audi -> A6 -> C7 (2010-dziś)

Wyznaczającą nowe trendy technologią, zapewniającą wysoką efektywność Audi RS 6 Avant, jest system cylinder on demand (COD). Przy małym i średnim obciążeniu silnika oraz niskiej liczbie obrotów, zamyka on zawory wlotowe i wylotowe 2., 3., 5. i 8. cylindra. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach sprawność wzrasta, ponieważ optymalne punkty ich pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń.

Przełączanie pomiędzy trybem z czterema, a trybem z ośmioma cylindrami, trwa setne ułamki sekundy. Kierowca zauważa zmianę jedynie dzięki wskazaniom na tablicy rozdzielczej. Technologia COD pozwala na obniżenie mierzonego wg norm ECE zużycia paliwa o około pięć procent, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością nawet o blisko dziesięć procent. Aktywne łożyska silnika, wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas trybu jazdy z użyciem czterech cylindrów.

Silnik 4.0 TFSI współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, charakteryzującą się krótkimi przełożeniami. Obsługiwać ją można w trybach D i S. Jeśli kierowca zechce samodzielnie przełączać biegi, może korzystać albo z manetek przy kierownicy, albo z utrzymanego w stylistyce RS drążka na tunelu środkowym. Niższe biegi skrzyni tiptronic mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg ósmy ma długie przełożenie, co sprzyja niskiemu zużyciu paliwa.

Sercem stałego napędu na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami, jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Jego temperaturę reguluje chłodnica olejowa. Na życzenie, sportowy mechanizm różnicowy może płynnie rozdzielać siły między tylnymi kołami, zwiększając w ten sposób zwinność i stabilność pojazdu.

Nowe RS 6 Avant to pierwszy model Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, charakteryzujące się unikalnymi właściwościami. Dzięki jego dynamicznej regulacji, karoseria Audi RS 6 zawieszona jest 20 mm niżej. Dzięki regulowanemu amortyzowaniu, system dopasowuje zawieszenie do stanu nawierzchni drogi, stylu prowadzenia i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Ten system z kolei, pozwala kierowcy na określenie sposobu pracy ważnych elementów. Kierowca może go spersonalizować, wybierając jeden z kilku trybów.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



Bernard: PIĘKNEEE !!!
2012-12-06 |  17:15:31