X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowe Audi A6 allroad quattro dane techniczne

2012-07-10
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Podwozie
Podwozie nowego A6 allroad quattro łączy sportową charakterystykę z luksusowym komfortem – umożliwia dobre warunki jazdy, zarówno dynamicznej, jak i spokojnej.

Z przodu umieszczono pięciowahaczowe zawieszenie, którego wahacze są kute z aluminium. Mogą one, każdy niezależnie, przejmować występujące siły wzdłużne i poprzeczne. Rama wykonana z wysokowytrzymałej stali, tworzy szkielet zawieszenia. Rozstaw kół przednich Audi A6 allroad quattro to 1.631 milimetrów, 35 milimetrów więcej niż w poprzednim modelu.

Zawieszenie tylne z rozstawem kół 1.596 milimetrów (plus dziewięć milimetrów) jest konstrukcją wykorzystującą wahacze trapezowe. Wahacze są wykonane z aluminium, wspornik osi ze stali. Dwa hydraulicznie amortyzowane łożyska łączą wspornik z karoserią; również one wydajnie przyczyniają się do wyższego komfortu jazdy.

Nowo opracowany elektromechaniczny układ kierowniczy ze wspomaganiem pracuje bezpośrednio i dzięki przełożeniu 16,1:1 działa bardzo precyzyjnie. Siła wspomagania dopasowuje się do aktualnej prędkości jazdy. Ponieważ układ kierowniczy podczas jazdy na wprost nie wymaga żadnej energii, zużycie paliwa zmniejszyło się o około 0,3 litra na 100 km. W późniejszym terminie pojawi się dynamiczny układ kierowniczy, który wykorzystując przekładnię planetarną będzie w stanie zmienić swoje przełożenie nawet o 100 procent. Podczas jazdy w zakręcie, zwiększa dynamikę i bezpieczeństwo w granicznych obszarach.

Całkowicie zgodnie z życzeniem kierowcy: Audi drive select
System dynamiki jazdy Audi drive select stanowi seryjne wyposażenie nowego A6 allroad quattro. Z jego pomocą, kierowca może zmieniać sposób pracy silnika, automatycznej skrzyni biegów, opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego, układu kierowniczego lub opcjonalnego dynamicznego układu kierowniczego, a także zawieszenia pneumatycznego. System standardowo posiada kilka stopni ustawień. W ustawieniu „individual“ kierowca w dużej mierze może spersonalizować system zgodnie z osobistymi preferencjami.

W trybie pracy „efficiency“, który wspiera szczególnie ekonomiczny sposób jazdy, Audi drive select ingeruje także w działanie automatycznej klimatyzacji i systemu adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop & Go. Reguluje również pracę adaptacyjnych reflektorów - adaptive light, oświetlenia Ambiente i systemu bezpieczeństwa Audi pre sense.

Montowane seryjnie adaptive air suspension – zawieszenie pneumatyczne z regulowaną amortyzacją – gwarantuje wysoki komfort jazdy. W kolumnach osi przedniej sprężyny powietrzne są koncentrycznie umieszczone wokół amortyzatorów. W przypadku osi tylnej, sprężyny powietrzne i amortyzatory zamontowano oddzielnie. Sterownik dopasowuje pracę amortyzatorów do stanu drogi, stylu jazdy kierowcy i trybu wybranego w systemie Audi drive select (dynamic, automatic, comfort, allroad i lift).

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze