X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowe Audi A6 allroad quattro dane techniczne

2012-07-10
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Z technologią biturbo: najmocniejszy TDI
Najmocniejsza jednostka napędowa to silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM). Jest to konstrukcja biturbo – dwie zamontowane szeregowo turbosprężarki są połączone specjalnym zaworem klapowym, który przy niskich obrotach jest zamknięty; mała turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny wykonuje największą część pracy, duża sprężarka przejmuje funkcję sprężania wstępnego. Od około 2500 obrotów na minutę, klapa zaczyna się otwierać, mała turbosprężarka stopniowo przekazuje główną pracę swojemu dużemu odpowiednikowi. Od 3500 do 4000 obrotów zawór otwiera się całkowicie, teraz pracuje już tylko duża turbosprężarka.

Ta zaawansowana konstrukcja wymagała głębokich modyfikacji silnika i jego otoczenia. Dotyczą one chłodzenia głowic cylindrów, faz rozrządu i wzniosów krzywek wałków rozrządu zaworów dolotowych, tłoków i ich chłodzenia wtryskiwanym olejem oraz sworzni tłokowych.

Układ common rail wytwarza ciśnienie maksymalnie 2000 barów i wtryskuje do cylindrów do ośmiu dawek częściowych na cykl roboczy. Pompa oleju i pompa wodna są zoptymalizowane pod kątem maksymalnej efektywności. Generator dźwięku w układzie wydechowym nadaje silnikowi pełne, głębokie brzmienie.

Silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 5,6 sekundy, a osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej - 250 km/h, jest czystą formalnością. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,7 litra na 100 km – emisja 176 gramów CO2 na km.

Przeniesienie napędu
Nowe Audi A6 allroad quattro we wszystkich wersjach zjeżdża z taśmy produkcyjnej z automatyczną skrzynią biegów. 3.0 TFSI oraz TDI o mocy 150 kW (204 KM) i 180 kW (245 KM) są wyposażone w sportowe przekładnie siedmiobiegowe S tronic. Silnik TDI o mocy 230 kW (313 KM) korzysta z ośmiostopniowej przekładni tiptronic, zoptymalizowanej pod kątem czasów zmiany biegów.

Obie przekładnie to najnowsze osiągnięcia techniki. Są one elementem innowacyjnego systemu zarządzania temperaturą, wyróżniają się wysoką sprawnością i perfekcyjnie współdziałają z układem start-stop. Ich niskie biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, a wysokie posiadają długie przełożenia obniżające wysokość obrotów i zużycie paliwa. Mechanizm różnicowy jest zamontowany przed sprzęgłem lub konwerterem momentu obrotowego, dzięki czemu oś przednia mogła zostać przesunięta bardzo daleko do przodu.

Skrzynie biegów otrzymują z systemu nawigacji dane dotyczące drogi. W swojej strategii zmiany biegów, uwzględniają zbliżające się zakręty, a dzięki temu np. na wąskiej krętej drodze eliminują konieczność ciągłej zmiany przełożeń.

Siedmiobiegowy S tronic jest zbudowany z dwóch skrzyń częściowych. Są one obsługiwane przez dwa sprzęgła, z których większe otacza mniejsze. Bezpośrednie zmiany biegów następują przez zmianę sprzęgieł – trwają zaledwie kilka setnych sekundy i przebiegają tak komfortowo, że są prawie niewyczuwalne.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze