X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A4 - premiera w Poznaniu

2012-03-17
Strona główna -> Audi -> A4 -> B8 (2008-dziś)

Najmocniejsza wersja silnika 3.0 TDI – dostępna również dla A4 allroad quattro, trochę później także w wariancie clean diesel – rozwija moc 180 kW (245 KM) oraz 500 Nm momentu obrotowego, który jest do dyspozycji od 1.400 do 3.250 1/min. Limuzyna z tym silnikiem wykonuje standardowy sprint w 5,9 sekundy, ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Średnie zużycie paliwa - 5,7 litra na 100 km, emisja CO2 149 gramów na km.

Przeniesienie napędu. Do każdego wariantu silnika w rodzinie A4 oferowana jest idealna skrzynia biegów – sześciobiegowa przekładnia manualna, bezstopniowy multitronic albo sportowa przekładnia siedmiobiegowa S tronic. W limuzynie i w wersji Avant można wybierać spośród 23 kombinacji silnika i skrzyni biegów. Wszystkie przekładnie wyróżniają się wysoką sprawnością, precyzyjną obsługą i dużą rozpiętością przełożeń: niskie biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, a wysokie długie przełożenia obniżające prędkość obrotową i zużycie paliwa.


We wszystkich skrzyniach biegów mechanizm różnicowy jest zamontowany przed sprzęgłem, dzięki temu oś przednia została przesunięta bardzo daleko do przodu. Pozytywnym rezultatem jest duży rozstaw osi 2.808 milimetrów (A4 allroad quattro: 2.805 milimetrów) i zrównoważony rozdział ciężaru.
W zmodyfikowanym Audi A4 całkowity ciężar sześciobiegowej przekładni manualnej jest mały, a łożyskowanie widełek włączających pozwoliło odizolować dźwignię zmiany biegów od drgań. Komputer pokładowy z programem efektywnej jazdy, wyposażenie seryjne w całej rodzinie A4, posiada wskaźnik rekomendujący zmianę biegów w modelach z przekładnią manualną.

Manualne skrzynie biegów współpracujące z silnikami czterocylindrowymi są włączone w innowacyjny system zarządzania temperaturą. Wężownica grzejna w wymienniku ciepła dba o to, aby olej przekładniowy po rozruchu zimnego silnika szybko osiągał temperaturę roboczą. Gdy płyn chłodzący silnika jest wystarczająco ciepły, jego część przepływa do skrzyni biegów.

Multitronic występuje w połączeniu z napędem przednim. Bezstopniowa przekładnia pozwala silnikowi prawie zawsze pracować w zakresie jego optymalnej sprawności. Dla dynamicznie jeżdżącego kierowcy w gotowości jest program sportowy i tryb manualny z ośmioma biegami; na życzenie biegi można przełączać również za pomocą dźwigienek na kierownicy.

Błyskawicznie przełączający: siedmiobiegowy S tronic. Najbardziej sportową skrzynią biegów w modelach A4 jest siedmiobiegowy S tronic; współpracuje on z permanentnym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży należy do wyposażenia seryjnego A4 2.0 TFSI quattro, 3.0 TFSI quattro i 3.0 TDI quattro o mocy 180 kW (245 KM).

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Komentarze