X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A4 - premiera w Poznaniu

2012-03-17
Strona główna -> Audi -> A4 -> B8 (2008-dziś)

2.0 TFSI – jako jedyny silnik benzynowy montowany także w A4 allroad quattro – osiąga moc 155 kW (211 KM) i moment obrotowy 350 Nm, od 1.500 do 4.200 1/min. Przyspiesza limuzynę A4 z manualną przekładnią 6-biegową i napędem quattro w 6,5 sekundy do 100km/h i dalej do prędkości maksymalnej 246 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,8 litra na 100 km (159 gramów CO2 na 1 km).

Trochę później pojawi się najmocniejszy silnik benzynowy – 3.0 TFSI, w którym za doładowanie odpowiada kompresor. Sprężarka, otrzymująca napęd od wału korbowego za pomocą paska wielorowkowego, umieszczona jest w 90-stopniowym rozwidleniu rzędów cylindrów. W jej wnętrzu znajdują się dwa tłoki obrotowe, które wirują w przeciwnych do siebie kierunkach z prędkością ponad 20.000 1/min, luz między nimi wynosi niewiele tysięcznych milimetra. Kompresor spręża zasysane powietrze o wartość do 0,8 bara; dwie chłodnice powietrza doładowującego schładzają rozgrzane powietrze.

Kompresor umieszczono za przepustnicą, co poprawia jego efektywność. Drogi przepływu powietrza za kompresorem są krótkie, dlatego moment obrotowy jest wytwarzany szybko i spontanicznie. Obszerny pakiet zabiegów konstrukcyjnych tłumi hałasy sprężarki; wałek wyrównoważający w kadłubie silnika ze stopu metali lekkich zwiększa kulturę pracy. Przestawialne wałki rozrządu zaworów wlotowych i klapy zawirowania w kanałach ssących zapewniają dobre napełnienie komór spalania.

Spontanicznie wchodzący na obroty, mocny i pięknie brzmiący 3.0 TFSI jest sportowym i budzącym emocje silnikiem. Osiąga moc 200 kW (272 KM) i przy obrotach od 2.250 do 4.750 1/min wytwarza moment obrotowy 400 Nm. Limuzyna A4 wykonuje standardowy sprint w 5,9 sekundy, przy 250 km/h kończy przyspieszanie z powodu elektronicznego ogranicznika. Średnie zużycie paliwa ogranicza się do 8,1 litra na 100 km – emisja CO2 190 gramów na km. Druga wersja silnika 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) napędza modele S.

Mocne i bardzo efektywne: silniki TDI. Silniki TDI Audi charakteryzują się nie tylko wysoką efektywnością, lecz również właściwościami sportowymi. Ich duża moc, wysoki moment obrotowy, niskie zużycie paliwa i kultura pracy tworzą harmonijną całość.

Silnik 2.0 TDI Audi oferuje dla limuzyny i modelu Avant w pięciu odmianach. Pierwszy wariant ma moc 88 kW (120 KM) i moment obrotowy 290 Nm, przy obrotach od 1.750 do 2.500 1/min. Drugi rozwija moc 100 kW (136 KM) i 320 Nm, trzeci osiąga 105 kW (143 KM). Czwarty wariant, który został szczegółowo zmodyfikowany, ma moc 120 kW (163 KM) i maksymalny moment obrotowy 380 Nm; wersja o mocy 130 kW (177 KM) jest dostarczana opcjonalnie z napędem quattro. Jednostki 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM) i 130 kW (177 KM) są także dostępne dla A4 allroad quattro.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Komentarze