Aplikacje dekoracyjne wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium. Jako opcja dostępne są aplikacje z tworzywa Carbon, drewna brzozowego, siatki ze stali nierdzewnej lub czarnego lakieru fortepianowego. Seryjne przyciski zmiany biegów oraz pedały mają nakładki z aluminium, a listwy na progach ozdobione są logo S4.
We wnętrzu dominuje sportowa czerń, podsufitka może mieć alternatywnie kolor srebrny Mond. Seryjne siedzenia sportowe obszyte są kombinacją skóry i Alcantary, posiadają podłokietnik, ogrzewanie (przednie fotele) oraz elektryczną regulację.
Jako opcja oferowane są sportowe siedzenia S z mocno wyprofilowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i wytłoczonym logo S4 na oparciach. Także one posiadają elektryczną regulację. Tapicerka ze skóry Feinnappa dostępna jest w trzech kolorach. Kolejna alternatywa – klimatyzowane siedzenia komfortowe są pokryte perforowaną skórą Milano. Specjalne wyposażenie seryjne modeli S uzupełniają reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami tylnymi oraz komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem.
245 kW (333 KM): silnik V6 z kompresorem. Zarówno S4 limuzyna jak i S4 Avant mają pod maską silnik 3.0 TFSI. Doładowywana kompresorem jednostka V6 rozwija moc 245 kW (333 KM) i od 2200 do 5900 obr./min utrzymuje stały moment obrotowy 440 Nm. Konstruktorzy Audi poprawili brzmienie tego silnika – teraz pod obciążeniem wydawany przez niego dźwięk jest jeszcze potężniejszy. Do seryjnego wyposażenia S4 należy także system Start-Stop.
Modele S4 zachwycają swoimi osiągami. Limuzyna przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,0 sekund, a jej prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zużycie paliwa również robi wrażenie: spala średnio 8,0 l paliwa na 100 km. W obu modelach pracuje siedmiobiegowa przekładnia S tronic, która przekazuje siły na układ napędowy quattro z samoblokującym środkowym mechanizmem różnicowym z rozdziałem momentu napędowego indywidualnie dla każdego koła. Jako opcja oferowany jest sportowy mechanizm różnicowy.
Oba modele posiadają sztywne sportowe zawieszenie S, obniżające nadwozie o 30 milimetrów. Na życzenie Audi uzupełnia je o elektroniczną regulację amortyzatorów współpracującą z systemem dynamiki jazdy Audi drive select. Poszczególne opcje tego systemu pozwalają zmienić charakterystykę samochodu ze sportowej na komfortową. Nowością w tej serii modeli jest elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. W przypadku wyboru Audi drive select dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy.
Modele S poruszają się seryjnie na 18-calowych obręczach ze stopu metali lekkich z pięcioma ramionami i oponami 245/40. Na życzenie oferowane są koła 19-calowe z oponami 255/35. Czarne zaciski hamulców, z przodu z logo S4, dociskają okładziny do dużych, wentylowanych tarcz hamulcowych.
źródło: Audi