X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A4 - premiera w Poznaniu

2012-03-17
Strona główna -> Audi -> A4 -> B8 (2008-dziś)

Za dużymi kołami umieszczone są mocne hamulce. W zależności od silnika przednie tarcze hamulcowe mają średnicę do 320 milimetrów, a tarcze tylne do 300 milimetrów. W wentylowanych od wewnątrz hamulcach kół przednich setki małych sześcianów metalowych łączą ze sobą dwie tarcze – technologia, która zapewnia doskonałe odprowadzanie ciepła. Klocki hamulcowe wytwarzają duże wartości tarcia.


W przypadku najmocniejszych silników A4 zaciski hamulcowe są konstrukcją zespoloną; aluminiowa obudowa tłoczka bardzo dobrze odprowadza ciepło. Przy niewielkim ciężarze zaciski hamulcowe są wyjątkowo sztywne; tarcze i osłony blaszane są również bardzo lekkie. We współdziałaniu z elektromechanicznym układem kierowniczym, system stabilizacji toru jazdy ESP wspomaga kierowcę podczas hamowania i kontrowania kierownicą na jednostronnie śliskiej jezdni.

ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną jest aktywne podczas szybkiej jazdy na zakręcie. Gdy sterownik rozpoznaje, że grozi utrata przyczepności przez koło przednie wewnętrzne względem zakrętu, rozpoczyna tam niewielką ingerencję hamulcową.

Dzięki temu nadmiarowy moment obrotowy przepływa do koła zewnętrznego względem zakrętu; jednocześnie różnica sił napędowych powoduje, że auto z łatwością skręca do wewnątrz zakrętu. A4 pokonuje zakręt precyzyjnie, dynamicznie i stabilnie, samosterowność pozostaje neutralna.

Audi A4 allroad quattro oferuje specjalną technologię – tak zwana funkcja Offroad Detection (ORD) rozpoznaje rodzaj nawierzchni i odpowiednio dopasowuje charakterystykę regulacji. Podczas dodawania gazu na luźnym podłożu układ ESP toleruje większy poślizg, co poprawia własności trakcyjne.

Systemy wspierające kierowcę. Dla rodziny A4 Audi oferuje bogaty wybór systemów wspierających kierowcę. We wszystkich wersjach o mocy powyżej 88 kW montowany jest seryjnie komputer pokładowy z funkcją zalecającą przerwanie jazdy w celu odpoczynku. Funkcja ta znacznie poprawia bezpieczeństwo, trzeba bowiem pamiętać, że prawie jedna czwarta wszystkich wypadków komunikacyjnych spowodowana jest zmęczeniem kierowcy.

Komputer pokładowy z funkcją zalecającą przerwanie jazdy obserwuje w sposób ciągły ruchy kierownicy oraz używanie przez kierowcę przełączników i pedałów. Na tej podstawie wylicza i zapisuje w pamięci indywidualny profil jazdy. Gdy moduł sterujący rozpozna, iż zachowanie kierowcy odbiega od profilu, na przykład zmniejszy się częstotliwość ruchów kierownicy, wygeneruje optyczne i akustyczne ostrzeżenie. System włącza się przy prędkości powyżej 65 km/h i może być w każdej chwili dezaktywowany, jak każdy z systemów wspierających.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Komentarze