X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A4, A4 Avant, 2015

2015-11-24
Strona główna -> Audi -> A4 -> B8 (2008-dziś)

Nowością w ofercie jest Audi smartphone interface, integrujący smartfony z systemami iOS lub Android ze środowiskiem Audi MMI, stworzonym specjalnie dla nich. Audi Phone Box pozwala na sprzężenie smartfonów z anteną samochodową i na ich bezprzewodowe ładowanie zgodne ze standardem Qi. Dla wymagających fanów HiFi, dostępny jest sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System z nowym formatem przestrzennego dźwięku 3D. Tablet Audi, w ramach systemu Rear Seat Entertainment, dostarcza rozrywki pasażerom tylnej kanapy.

Mocne, cztero- i sześciocylindrowe silniki. Nowe A4 i A4 Avant będą wyposażane początkowo w jeden z sześciu silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TFSI i trzy TDI. Ich moc znacznie wzrosła i mieści się w przedziale od 90 kW (120 KM) do 185 kW (252 KM). Jednocześnie spalanie spadło nawet o 21 procent. Wszystkie jednostki charakteryzują się połączeniem wysokiej wydajności, sportowym rozwijaniem mocy i wysoką kulturą pracy silnika.

Rozpatrując benzynowe jednostki napędowe, nowe Audi A4 oferuje przełomową innowację: w silniku 2.0 TFSI ultra o mocy 140 kW (190 KM) zaprojektowano i wdrożono zupełnie nowy sposób spalania sprawiający, że motor ten jest wyjątkowo wydajny. Emituje tylko109 g dwutlenku węgla na km (Avant: 114 g na km), spalając 4,8 l (5 l) na 100 km.

S tronic i przekładnia manualna. Układ napędowy i zawieszenie nowych Audi A4 i A4 Avant zbudowano na nowo, od podstaw. Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów oraz siedmiostopniowy automat S tronic (obecnie dostępny również dla wersji z napędem na przednią oś) również zostały od podstaw przekonstruowane. Automatyczne skrzynie posiadają teraz funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Selektywne sterowanie rozkładem momentów obrotowych, uzupełnia pracę napędu na przednią oś i stałego napędu na cztery koła quattro.

Dynamika jazdy. Jeśli chodzi o prowadzenie, nowe Audi A4 wykonało ogromny skok w przód. Prowadzenie tego samochodu jest z jednej strony sportowe i stworzone z myślą o maksymalnym wykorzystaniu mocy, z drugiej zorientowane na komfort. Podwozie i układ kierowniczy „filtrują” sygnały o zakłóceniach, takie jak nierówności nawierzchni drogi, przekazując kierowcy jedynie informacje np. o powstawaniu sił bocznych i zachowaniu toru jazdy. Fundamentem tego skoku są opracowane na nowo pięciowahaczowe zawieszenia oraz elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Podzespoły te są bardzo lekkie. To podstawa dynamicznego zachowania pojazdu podczas jazdy, najwyższej klasy komfortu i znacznej redukcji zużycia paliwa. Opcjonalnie dostępne są: dynamiczny układ kierowniczy, zmieniający swoje przełożenie zależnie od prędkości i kąta skrętu oraz zawieszenie z systemem regulacji amortyzacji, gdzie kierowca po raz pierwszy może wybierać spośród dwóch trybów: sportowego lub komfortowego. Oba warianty są integralnymi elementami systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który w modelach z silnikami o mocy powyżej 140 kW (190 KM) należy do wyposażenia standardowego.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze