X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A3 dane techniczne i wyposażenie

2012-03-06
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Ostro poprowadzona z boku pojazdu linia „tornado” dzieli powierzchnię poniżej okien. Jest to kolejny klasyczny element stylistyki Audi. Dynamiczna linia biegnąca nad progami skierowana jest mocno w górę.

Dzięki wypukłym powierzchnią oraz dużym nadkolom nowe A3 wyraża swoją moc. Płaskie, wąskie słupki C oraz dach, który w subtelny sposób przechodzi w spojler nadają pojazdowi sportowy wygląd.

Stylistyka tylnej części wraz z krawędzią nad dyfuzorem podkreśla szerokość nowego kompaktowego Audi. W opcji z reflektorami ksenonowymi plus, podzielone diodowe światła tylne nawiązują do formy reflektorów przednich. Pokrywa bagażnika jest wymodelowana trójwymiarowo. W zależności od silnika, nowe A3 posiada po lewej stronie jedną lub dwie rury wydechowe zintegrowane z dyfuzorem.

Nowe A3 oferowane jest w 13 kolorach lakieru. Szczególne atrakcyjnie przedstawia się opcjonalny pakiet zewnętrzny „aluminium”. Pakiet stylistyczny „S line” jest skierowany do klientów ze sportowymi upodobaniami.

Technologia Audi ultra oparta na wykorzystaniu lekkich materiałów
Zasada konstruowania pojazdów z lekkich materiałów jest od dawna przepisem na sukces oraz fundamentem marki Audi. Zasada ta nie ogranicza się do konkretnego materiału. Jej motto brzmi raczej: „Odpowiedni materiał w odpowiednim miejscu, w celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania”. Wierni tej maksymie inżynierowie, skonstruowali dla nowego A3 karoserię złożoną z wielu materiałów.

Używane do konstrukcji podłogi, słupków A i B oraz łuku dachu elementy utwardzanej oraz obrabianej na gorąco stali są mocno zespolone. W wielu innych elementach karoserii użyto gatunków stali o dużej oraz największej wytrzymałości. Maska silnika i błotniki wykonane są z aluminium, dzięki temu ich waga jest mniejsza o ponad dziewięć kilogramów.

Lekka karoseria i silniki w technologii downsizingu powodują duże zmiany w całym pojeździe; wiele elementów podwozia, układu wydechowego i wnętrza straciło na wadze. Audi A3 1.4 TFSI waży zaledwie 1175 kg - o 80 kg mniej niż jego poprzednia wersja i najlepszy wynik wśród kompaktowych samochodów segmentu premium.

Karoseria A3 ma też inne atuty. Jest wysoce odporna na uderzenia, sztywna i wyciszona. Izolująca dźwięk przednia szyba, należy do wyposażenia standardowego, a wiele innych konstrukcyjnych innowacji zmniejsza szum wewnątrz nowego A3, nawet przy dużych prędkościach.

Przemyślana aerodynamika, która obejmuje również zabudowę podwozia oraz komorę silnika, przyczyniła się do uzyskania współczynnika oporu powietrza o wartości zaledwie 0,31.

Wnętrze oraz wyposażenie
Sportowo i dynamicznie prowadzone linie zewnętrzne, znajdują odzwierciedlenie we wnętrzu nowego A3. Podobnie jak w przypadku większych modeli Audi, linia kokpitu tzw. "wrap-around” ma kształt odwróconego łuku. Płaska i sprawiająca wrażenie cienkiej tablica rozdzielcza, unosi się niejako w powietrzu, na lekko wyglądającej konsoli środkowej skierowanej w stronę kierowcy.

Doskonałe wrażenie, które wywiera wnętrze nowego A3, wynika z doboru kolorów oraz materiałów, dokonanego pewną ręką projektantów Audi oraz z surowych norm jakości. W zależności od wersji, wnętrze prezentuje się w odmienny sposób - Attraction jest nowoczesne, Ambition sportowe, Ambiente luksusowe.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze