Już wkrótce Audi poszerzy paletę silników montowanych w modelu A3 Sportback. Założenia dotyczą modelu S oraz innych, wysoce wydajnych wersji, emitujących niewielką ilość spalin. W roku 2013 zadebiutuje silnik TCNG o mocy 81 kW (110 KM), który będzie napędzany e-gazem – ekologicznym gazem, wytwarzanym przez Audi zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Obliczając jego całkowity wskaźnik cyklu well to wheel czyli „od źródła energii do energii napędzającej koło” (tj. od wytworzenia paliwa poprzez transport lub dystrybucję aż do wykorzystania w pojeździe), otrzymujemy wartość emisji CO2 Audi A3 Sportback TCNG mniejszą niż 30 g. W 2014 roku do produkcji wejdzie Audi A3 Sportback e-tron, z efektywnym napędem hybrydowym typu plug-in.
Układ przeniesienia napędu. Wszystkie modele Audi A3 Sportback, niezależnie od wersji silnikowej, wyposażane są standardowo w skrzynię manualną z sześcioma biegami. Jednakże możliwe jest wyposażenie ich w automatyczną przekładnię S tronic. Zależnie od wersji ta dwusprzęgłowa skrzynia umożliwia szybkie i prawie niezauważalne przełączanie między sześcioma lub siedmioma biegami.
Kierowca może obsługiwać przekładnię S tronic za pomocą dźwigni zmiany biegów lub opcjonalnie – za pomocą manetek przy kierownicy. W automatycznym trybie pracy S liczba obrotów jest nieco wyższa, a tryb D inicjuje większe przełożenia. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element wyposażenia seryjnego linii Ambition) przekładnia S tronic w trybie pracy efficiency umożliwia korzystanie z wolnego biegu, co także przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Modele z silnikiem o mocy do 103 kW (140 KM) posiadają napęd na przednią oś. Modele z silnikiem 1.8 TFSI lub 2.0 TDI dostępne są na życzenie ze stałym napędem quattro (na cztery koła), wykorzystującym nowe sprzęgło wielopłytkowe. Włączane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło w czasie zaledwie kilku milisekund może przekierować moc z osi przedniej na oś tylną. Waży ono znacznie mniej niż jego poprzednia wersja.
Podwozie. Podwozie nowego Audi A3 Sportback jest pełne równowagi, harmonii i ma bardzo sportowy charakter. Wynika to z doskonale dopasowanego podziału obciążeń między osiami. Oś przednią w porównaniu z modelem poprzednim przesunięto o 40 mm do przodu, co odpowiednio skróciło zwis przedni. Wszystkie silniki są zamontowane poprzecznie, w pochyleniu do tyłu większym o dwanaście stopni niż dotychczas. Ich część wydechowa skierowana jest ku przodowi pojazdu. Koncepcja ta to zastosowanie modułowej budowy płyty podłogowej (MQB).