2013-01-25
Napęd:
- na początek dwa silniki TDI i dwa silniki TFSI o mocy od 90 kW (122 KM) do 132 kW (180 KM). We wszystkich jednostkach napędowych zastosowano najnowocześniejsze technologie podwyższające ich efektywność
- silnik 1.6 TDI zużywa jedynie 3,8 l oleju napędowego na 100 km (wartość emisji CO2: 99 g na km)
- przeniesienie napędu za pomocą manualnej skrzyni biegów lub przekładni automatycznej S tronic. Na początek napęd na przednią oś, później w silniejszych wersjach montowany będzie stały napęd na cztery koła quattro
- w nowym modelu A3 Sportback zadebiutuje silnik TCNG napędzany e-gazem,trwają prace rozwojowe nad dalszymi mocnymi, alternatywnymi wersjami
Podwozie:
- wykonane z lekkich stopów metali koła o średnicy od 16 do 18 cali, niezawodne hamulce
- system stabilizacji toru jazdy ESC z elektroniczną blokadą w wyposażeniu seryjnym
- oś przednia wykonana częściowo z aluminium, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
- na życzenie dostępny jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oraz automatycznie dostosowujące się amortyzatory
Wyposażenie:
- bogate wyposażenie seryjne, komfortowe i sportowe dodatki
- opcjonalnie dostępne efektywne systemy wsparcia kierowcy, w tym Audi adaptive cruise control, udoskonalony asystent parkowania i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic
- szeroka paleta elementów składowych systemu infotainment, system Audi connect, system nagłaśniający Bang & Olufsen
- system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i siedmiocalowym monitorem
źródło: Audi