X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Panda 4x4 w Polsce, dane techniczne, cena

2012-11-13
Strona główna -> Fiat -> Panda -> 3 (2012-dziś)

Napęd 4WD typu „Torque On Demand" i mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym (ELD).Fiat Panda 4x4 wyposażony jest w napęd 4WD typu „Torque On Demand", obejmujący dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na cztery koła ze sterownikiem elektronicznym, który w sposób płynny i proporcjonalny rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od bieżących warunków trakcyjnych podłoża. System ten działa całkowicie automatycznie i nie wymaga żadnych okresowych czynności obsługowych.


Wyposażenie standardowe nowego Fiata Panda 4x4 obejmuje system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD (Electronic Locking Differential). ELD jest systemem wspomagającym jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, lód, błoto, itp.) poprzez przyhamowanie koła o śladowej trakcji, (albo poślizgu większym niż innego koła), przekazując moment obrotowy na koło lepiej „trzymające się" nawierzchni. Funkcja ta może być aktywowana ręcznie przyciskiem obok dźwigni selektora biegów i działa przy prędkości poniżej 50 km/h.


Maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S, wykazujące optymalne własności jezdne i trakcyjne na podłożu ośnieżonym. Opony te gwarantują pewność prowadzenia w warunkach letnich i deszczowych, a także odpowiednią charakterystykę trakcyjną w warunkach off-roadowych.

Zawieszenie kół. Zawieszenie samochodu z napędem 4WD ma dwa zasadnicze cele do spełnienia: zapewnić odpowiedni stopień komfortu podróży i prowadzenia oraz należyte własności jezdne i bezpieczeństwo, ale także umożliwić sprawne poruszanie się w trudniejszych warunkach, szczególnie off-roadowych. Z tego właśnie względu dla Pandy 4x4 wybrano dwa wypróbowane układy zawieszenia: niezależne na kolumnach McPherson z przodu oraz półzależne z wykorzystaniem belki skrętnej z tyłu, specjalnie skalibrowane dla samochodu z napędem 4WD.  Obecne zawieszenie kół tylnych jest lżejsze wagowo, niż trójkątne wahacze wleczone stosowane w Pandzie poprzedniej generacji i zapewnia wyższy komfort fizyczny oraz akustyczny jazdy przy identycznej charakterystyce w warunkach off-road.

 

źródło: Fiat

« < 1 2 > »

Komentarze