X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa Mazda6 - dane techniczne, wyposażenie

2012-08-28
Strona główna -> Mazda -> 6 -> 3 (2012-dziś)

Podwozie i karoseria. Nowa Mazda6 wyposażona jest w dopracowane podwozie SKYACTIV z kolumnami w przednim zawieszeniu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu, zapewniającym szybkie reakcje podczas jazdy w zakresie niskich i średnich prędkości oraz stabilność przy wysokich prędkościach. Kolumnowy, wyposażony w elektryczne wspomaganie układ kierowniczy oferuje precyzyjną kontrolę jazdy, reagując w sposób właściwy na niewielkie ruchy bez wymuszania zmiany ułożenia rąk na kierownicy. Nowy system wspomagania prowadzenia zwiększa stabilność jazdy na wprost i zapobiega ściąganiu na nierównej nawierzchni. Zoptymalizowanie krzywych wspomagania hamulców, zapewniające skuteczne, precyzyjne i pewne hamowanie w pełnym zakresie prędkości, jest wynikiem płynnego uruchamiania układu hamulcowego i większej stabilności, będącej efektem lepszego chłodzenia hamulców.


Solidna struktura nadwozia SKYACTIV charakteryzuje się szerszym zastosowaniem ograniczającej masę pojazdu stali o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, przy jednoczesnym podwyższeniu odporności na skręcanie o około 30%. Działania w zakresie NVH (hałas, wibracje, drgania) koncentrowały się na uzyskaniu przodującego w tej klasie samochodów poziomu wyciszenia w kabinie i stworzeniu przyjemnego i miłego dźwięku silnika w chwili przyspieszania. Lepsze wyniki NVH pochodzą głównie ze skutecznego blokowania ścieżek przenikania hałasu z silnika i nawierzchni do kabiny.


Udoskonalona konstrukcja podwozia poprawia właściwości aerodynamiczne poprzez udoskonalenie przepływu strumienia pod pojazdem i zminimalizowanie wiru spływowego dzięki skierowaniu przepływu powietrza poprzez wygiętą do góry konstrukcję głównego tłumika. Współczynnik oporu czołowego osiągnął przodujący w tej klasie pojazdów wynik 0,26 (zależnie od wersji). Ma to wpływ na stabilność podczas szybkiej jazdy i obniża zużycie paliwa.

Napęd (specyfikacja na rynek rosyjski). SKYACTIV-G 2.0 (silnik benzynowy) – wersje z tym silnikiem oferują doskonałą charakterystykę momentu obrotowego przy niskich prędkościach, umożliwiającą przyspieszanie dokładnie odpowiadające intencjom kierowcy w różnych warunkach drogowych i przyczyniającą się do zapewnienia precyzyjnych, liniowych reakcji, przyjemnej jazdy i wyjątkowo niskiego zużycia paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm / 4000 obr. na min., a maksymalna moc 110 (107) kW / 6000 obr. na min. Silnik SKYACTIV-G 2.0 będzie również dostępny na rynku europejskim w mocniejszej wersji – 121 kW / 6000 obr. na min.


SKYACTIV-G 2.5 (silnik benzynowy) – jednostka, która zadebiutuje w nowym modelu Mazda6, jest bardzo lekka i zapewnia przodujący w tej klasie moment obrotowy wynoszący 256 Nm / 3250 obr. na min. Maksymalna moc to 141 kW / 5700 obr. na min. Wałek wyrównoważający przyczynia się do ograniczenia wibracji silnika i niskiego poziomu hałasu. Silnika SKYACTIV-G 2.0 współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną SKYACTIV-DRIVE lub 6-biegową skrzynią biegów SKYACTIV-MT. SKYACTIV-G 2.5 współpracuje z przekładnią SKYACTIV-DRIVE.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



bb: Ciekawe na ile wycenią sobie ten plastykowy badziew japonczyki,ja bym to cenił na ok.80 max 90 patoli więcej nie warta z tym śmiesznym silniczkiem.
2012-09-27 |  20:44:57
polak: do: bb Chyba nie miałeś okazji jeżdzić takim cudeńkiem, a jak się domyślam sam pewnie jeżdzisz passatkiem, autem produkowanym specjalnie dla chłopków.
2012-10-19 |  14:47:27
Berek: do: polak Zastanawia mnie dlaczego wielbiciele japońszczyzny jak mają porównać coś z najgorszego, nieudanego i brzydkiego to piszą o vw passatach lub golfach. zobacz "panie japończyk" że to jedne z lepszych aut. najwięcej firm kupuje passaty jako auta flotowe. zobacz ile tych "pięknych" mazd jeździ ...rozwiń po europejskich drogach. kilka procent? jak już się zaczną psuć to mało kto ma kasę na naprawę, no chyba że sprzeda dom, nerkę i żonę przy okazji. pozdrawiam
2012-10-20 |  10:20:18
kuklon: do: Berek Pan nie wie co Pan mówi proszę Pana:) To wspaniałe auto, miałam okazję się przejechać. Mazdy 6 II wręcz przeciwnie-jeździ bardzo dużo, choćby na polskich ulicach. Jest bezawaryjne, wiem z doświadczenia. Nowa Mazda jest rewelacyjna.
2013-01-05 |  21:41:22