Zagospodarowanie przestrzeni. W dynamicznym i eleganckim nadwoziu, powstałym zgodnie z motywem projektowym KODO, kryje się przestronne i komfortowe wnętrze. Pracom związanym z zagospodarowaniem przestrzeni przyświecały dwa główne cele. Pierwszym było stworzenie przestronnej, komfortowej kabiny, dokładnie spełniającej założenia filozofii designu KODO. Drugim celem było dopracowanie interfejsu człowiek – maszyna (Human Machine Interface - HMI), aby stworzyć otoczenie, w którym kierowca może poczuć się w pełni komfortowo. Zagospodarowanie przestrzeni nowej Mazdy6 spełnia wszystkie te cele i zapewnia kierowcy i pasażerom doskonałą atmosferę, w której w pełni mogą czerpać „radość z jazdy”.
Przestronna, komfortowa kabina, spełniająca założenia KODO.Rozstaw osi o długości 2830 mm to mnóstwo przestrzeni z tyłu i przestronne wnętrze. Duże, 19-calowe koła sprawiają wrażenie stabilności. W porównaniu z poprzednim modelem, przednie koła przesunięto do przodu o 100 mm w stosunku do słupka przedniego, co skróciło przedni zwis. Tył jest także krótszy niż w poprzednim modelu.
Szerokość na wysokości ramion wynosząca 1450 mm z przodu (o 20 mm więcej niż w poprzednim modelu) i duże zaokrąglenie konsoli środkowej zapewniają komfort pasażerom. Tylne fotele oferują dużą przestrzeń na nogi, o 43 mm większą na wysokości kolan niż w poprzednim modelu i jedną z największych w segmencie. Przestrzeń na nogi wynosi 984 mm, 37 mm więcej niż w poprzednim modelu. Długość poduszki tylnych foteli wzrosła o 20 mm, a długość oparcia o 33 mm. Tylny podłokietnik zwiększył się o 60 mm.
Bagażnik projektowano z myślą o ergonomii. Szerokość górnego otwarcia jest większa o 32 mm niż w poprzednim modelu, co ułatwia załadunek. Konstrukcja zawiasów ułatwia otwieranie i zamykanie bagażnika.
Otoczenie kierowcy. Regulowany fotel i dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy pozwalają precyzyjnie dopasować pozycję jazdy. Sterowanie przełącznikami umożliwia intuicyjną kontrolę wielu funkcji, takich jak system audio, system nawigacji czy czułość wycieraczek. Informacje o trasie ukazują się na 3,5-calowym wyświetlaczu informacyjnym. Informacje nawigacji prezentowane są na 5-calowym wyświetlaczu na panelu środkowym. Dzięki podzieleniu informacji na kategorie i prezentowanie ich na dwóch oddzielnych wyświetlaczach wzrosła ich czytelność i łatwość obsługi.
Dynamika jazdy. Imponujące osiągi i precyzyjne prowadzenie. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy, celem było zapewnienie niesamowitych wrażeń z jazdy, osiągalnych jedynie wtedy, gdy samochód i kierowca tworzą jedność. Liniowe reakcje na działania kierowcy są podstawą przyjemności z jazdy, a pełnej radości nie można osiągnąć samą szybkością czy mocą. Taka motywacja towarzyszyła wdrożeniu TECHNOLOGII SKYACTIV w całym samochodzie, w tym w silniku, skrzyni biegów, nadwoziu i podwoziu.
Inżynierowie Mazdy skoncentrowali się na zapewnieniu wyjątkowego poziomu osiągów poprzez system sterowania reagujący na intencje kierowcy.