Silniki wysokoprężne mają również innowacyjny układ chłodzenia. W trakcie rozgrzewania głowica silnika i kadłub są chłodzone przez odrębne obwody. Dzięki temu silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy i dostarcza ciepła do ogrzewania wnętrza auta. Inne ważne rozwiązania służące podwyższeniu sprawności samochodu to unowocześnienie układów wtrysku, doładowania i chłodzenia powietrza doładowania.
W celu zmniejszenia tarcia wewnętrznego silnika zastosowano pierścienie tłokowe o mniejszym napięciu wstępnym i łożyska toczne do wałka rozrządu.
O tych zmianach Przewodniczący Zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland, powiedział: „Wymagania naszych klientów wzrosły. Naszym celem było zrobienie jeszcze lepszego samochodu w jego trzeciej generacji. Jest to widoczne w wartościach nowej ŠKODY Octavia – jest klasą sama w sobie”.
źródło: Skoda