X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa ŠKODA Octavia – synergia mocy i oszczędności silników

2013-01-23
Strona główna -> Skoda -> Octavia -> 4 (2013-dziś)

Nowa ŠKODA Octavia – silniki

Trzecia generacja ŠKODY Octavia to festiwal mocy.

Przyszły użytkownik ma wybór spośród ośmiu nowoczesnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI Common Rail. Pomimo dużej skali mocy, aż do 180 KM, silniki zapewniają do 23% oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.

W ofercie dostępnych będzie 8 jednostek napędowych: 4 silniki benzynowe TSI oraz 4 wysokoprężne TDI Common Rail.

Silniki benzynowe nowej ŠKODY Octavia należą do rodziny EA211 koncernu Volkswagen. W porównaniu ze swoimi poprzednikami, 4-cylindrowe silniki TSI z czterema zaworami na cylinder są bardziej zwarte (dł. zabudowy jest krótsza o 50 mm) i wytyczają nowe standardy w zakresie sprawności energetycznej oraz momentu obrotowego. Wykonane z aluminium są znacznie lżejsze – nawet o 22 kg, dzięki czemu samochód jest bardziej ekonomiczny i ekologiczny.

Wśród silników TSI, oprócz wersji podstawowej, wszystkie są wyposażone w funkcję Start-Stop, która razem z odzyskiem energii hamowania przyczynia się do uzyskiwanych oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.

Największą moc zapewnia 1.8 TSI 132 kW (180 KM). Ten silnik współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów DSG.

Wśród należących do serii EA288 silników wysokoprężnych TDI z bezpośrednim wtryskiem warto zwrócić uwagę na wersję 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), która jest najoszczędniejszą opcją tej grupy. Emituje 89 g/km CO2, a na 100 km zużywa tylko 3,4 l paliwa. Szczytową moc zapewnia wersja 2.0 TDI, uzyskując 110 kW (150 KM). Silnik ten charakteryzuje się równą i spokojną pracą, a jednocześnie jest przyjazny środowisku.

W drugiej połowie 2013 roku do ŠKODY Octavia będą dostępne jeszcze mocniejsze silniki w wersji RS.

Silniki 4-cylindrowe TSI są obecnie montowane stroną wylotową do tyłu, podobnie jak silniki wysokoprężne, i pochylone pod kątem 12 stopni.

Duża moc i sprawność energetyczna obu rodzajów silników to efekt nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Oszczędnościom sprzyja nowy, dwuobwodowy układ chłodzenia. Silnik TSI znajduje się w wysokotemperaturowym obwodzie chłodzenia z mechanicznie napędzaną pompą wody, a chłodnica powietrza doładowania i korpus turbosprężarki w obwodzie niskotemperaturowym płyn chłodzący. W efekcie silnik szybciej się rozgrzewa, a spaliny są oziębiane płynem chłodzącym.

« < 1 2 > »

Komentarze