X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes W213 Klasa E 2013, dane techniczne, ceny

2012-12-16
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W213 (2013-dziś)

Mocne diesle grają w najwyższej klasie efektywności. Wybrane jednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjach BlueTEC, uzbrojonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniających normę emisji spalin Euro VI.

Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 170 kW (231 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. E 300 BlueTEC HYBRID zużywa średnio 4,1 l/100 km, generując 107 gramów dwutlenku węgla na kilometr, i jest tym samym najbardziej ekonomicznym samochodem w klasie wyższej średniej.

Dynamiczne i efektywne przekładnie. Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Ostatnie wcielenie skrzyni 7G-TRONIC PLUS zapewnia znaczne korzyści w zakresie efektywności oraz łatwości utrzymania.


Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.

Dodatkową trakcję i stabilność - zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych - zapewniają wersje z napędem na obie osie 4MATIC. Zawieszenie - podstawa doskonałego prowadzenia

Mercedes-Benz oferuje dla nowej Klasy E cztery konfiguracje zawieszenia:

  • zorientowane na komfort zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia w wersji standardowej i ELEGANCE
  • sportowe zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i obniżonym o 15 mm prześwitem w wersji standardowej oraz AVANTGARDE
  • obniżone zawieszenie sportowe dostępne w połączeniu z pakietami Exterior Sports oraz AMG Sports
  • pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia, montowane standardowo w wersjach V8 (kombi seryjnie występuje z pneumatycznym zawieszeniem i kontrolą prześwitu tylnej osi)

Wszystkie warianty zawieszenia odznaczają się niespotykaną wrażliwością i dopracowaną charakterystyką w celu zapewnienia najwyższego komfortu jazdy oraz bezpiecznego prowadzenia.

Każdy z reprezentantów rodziny Klasy E standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer. Łączy on dostosowaną do prędkości jazdy siłę wspomagania ze zmiennym przełożeniem w całym zakresie kąta skrętu. Elektronicznie sterowana zębatkowa przekładnia kierownicza przyczynia się do zwiększenia efektywności.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze