X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan GT-R z roku modelowego 2017

2016-03-23
Strona główna -> Nissan -> GT-R

Środkowa część deski rozdzielczej została zmodernizowana i uproszczona. Liczbę przełączników zintegrowanej nawigacji i radia zredukowano z 27 w poprzednim modelu do zaledwie 11 w GT‑R z roku modelowego 2017. Duży, 8‑calowy ekran dotykowy wyświetla ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczono w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej.

Zamontowane przy zupełnie na nowo zaprojektowanej kierownicy manetki pozwalają kierowcy łatwo zmieniać biegi bez odrywania rąk od koła kierowniczego. Same manetki oraz przyrządy do sterowania wentylacją są przyjemniejsze w dotyku niż dotychczas. Poprawiono także dźwięk towarzyszący ich używaniu.

„Kultowy, wyczynowy Nissan GT‑R nie przestaje ewoluować. Dzięki charakterystycznej kracie wlotu powietrza z motywem litery V wygląd samochodu jest zgodny z najnowszą stylistyką marki Nissan. Wyjątkowe parametry aerodynamiczne i zmodernizowane wnętrze nadają modelowi GT‑R bardziej dojrzały charakter, który będzie jeszcze rozwijany w przyszłości” – powiedział Mamoru Aoki, dyrektor ds. projektowania w firmie Nissan.

Wysoko oceniany silnik GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Każdy egzemplarz silnika jest montowany ręcznie przez doświadczonego mechanika TAKUMI. Dzięki zwiększonej mocy, wynikającej z indywidualnego sterowania zapłonem w poszczególnych cylindrach i ze wsparcia turbosprężarek, zapewnia on nowemu GT‑R znakomitą elastyczność w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowej (od 3200 obr./min wzwyż). Silnikowi towarzyszy starannie dopracowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia. Poprawiono nawet kultowe brzmienie jednostki napędowej GT‑R. Rezonans nowych tytanowych tłumików oraz system akustyczny Active Sound Enhancement (ASE) zapewniają niezrównane wrażenia w trakcie przyspieszania.

Właściwości jezdne GT‑R zawsze były uważane za jedne z najlepszych na świecie. W modelu na rok 2017 wprowadzono kolejne udoskonalenia, ujawniające się zwłaszcza na zakrętach. Sztywniejsze nadwozie i nowe zawieszenie zapewniają jeszcze lepszą stabilność przy gwałtownych zmianach przeciążenia bocznego oraz szybkiego pokonywania łuków drogi. Za doskonałą przyczepność odpowiadają 20‑calowe opony na nowych, wykańczanych maszynowo felgach z kutego aluminium z ramionami w kształcie litery Y.

« < 1 2 3 > »

Komentarze