X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan e-NV200 zmienia reguły gry

2014-03-03
Strona główna -> Nissan -> NV200

W wersji dostawczej kubatura przedziału ładunkowego nadal wynosi 4,2 m3, co pozwala na przewożenie dwóch standardowych europalet, natomiast przesuwane drzwi boczne po obu stronach i szeroko otwierane tylne drzwi maksymalnie ułatwiają załadunek i rozładunek.

W Japonii i Europie przeprowadzono kompleksowe testy eksploatacji w warunkach rzeczywistych. Przedprodukcyjne egzemplarze przekazano do użytkowania firmom o międzynarodowej renomie - takim jak FedEx, Coca-Cola, DHL, IKEA, British Gas, EDF i japońska poczta - aby mogły sprawdzić ich przydatność w codziennej pracy. Informacje zwrotne od kierowców i dyspozytorów wykorzystano do dopracowania modelu e-NV200 przed rozpoczęciem jego produkcji w fabryce lekkich pojazdów użytkowych Nissana w Barcelonie.

„Jesteśmy przekonani, że e-NV200 rzeczywiście zmieni wizerunek lekkiego furgonu i taksówki, podobnie jak zmienia on środowisko w ścisłych centrach wielkich miast" - dodał Diernaz.

Nissan e-NV200 - szczegóły

Mimo wykorzystania istotnych podzespołów dwóch istniejących modeli, e-NV200 jest odrębnym projektem, w którym udział nowych elementów przekracza 30%.

e-NV200 różni się od modelu NV200 pod bardzo wieloma względami, wynikającymi nie tylko z faktu zastosowania napędu elektrycznego: między innymi wyglądem zewnętrznym, przeprojektowanym zawieszeniem, elementami wnętrza, zestawem akumulatorów oraz układem hamulcowym z bardziej wydajnym systemem odzyskiwania energii. Dzięki temu e-NV200 jest lepiej dopasowany do swojej roli typowo miejskiego pojazdu do przewozu towarów i osób.

Nissan e-NV200 to niemal bezgłośny i bezemisyjny pojazd elektryczny o ponadczasowych założeniach konstrukcyjnych, który zapewnia rzeczywiste korzyści kierowcom, operatorom parków pojazdów, pasażerom, pieszym i mieszkańcom miast.

Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą między e-NV200 a jego krewniakiem z tradycyjnym napędem jest typowa dla elektrycznych Nissanów stylistyka przodu nadwozia, przypominająca model LEAF. Umieszczona pośrodku klapka gniazda ładowarki oraz charakterystyczne, zabarwione na niebiesko diodowe reflektory nadają pojazdowi nowoczesny wygląd i wyraźnie odróżniają go od NV200.

Niebieskawe światła pozycyjne w kształcie strzałek umieszczono wewnątrz łukowatych kloszy reflektorów, które również mają charakterystyczny, jasnoniebieski „lodowy" kolor. Wszystkie wersje wyposażono w diodowe światła tylne, a wersje osobowe - również w diodowe reflektory przednie. Niebieski „elektryczny" motyw można zauważyć także na oznaczeniach modelu e-NV200.

We wnętrzu zastosowano cyfrowy zestaw wskaźników, natomiast drążek zmiany biegów ma uproszczony kształt i bardziej przypomina dźwignię sterującą tradycyjną skrzynią automatyczną niż „komputerowy joystick" znany z modelu LEAF. Dzięki temu kierowcy, którzy przesiądą się do e-NV200 z pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, szybciej oswoją się z wnętrzem elektrycznego modelu.

Równie łatwo można przyzwyczaić się do przejrzystych cyfrowych wskaźników dostarczających danych o prędkości pojazdu, stanie naładowania akumulatorów i zasięgu. Wskaźnik mocy informuje natomiast o wartości mocy generowanej przez silnik i ilości energii odzyskiwanej przez układ regeneracyjny. Uzupełnieniem zestawu wskaźników jest wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym podawane są dodatkowe dane dotyczące czasu, odległości i prędkości.

« < 1 2 3 > »

Komentarze