X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nissan juke r osiągi i dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-01-10
Strona główna -> Nissan -> Juke

Najszybszy Crossover świata

Nissan potwierdził osiągi modelu Juke-R - koncepcyjnego supercrossovera, w którym moc i właściwości jezdne GT-R połączono z odważną stylistyką Juke.

Juke-R został skonstruowany w Wielkiej Brytanii przez Nissana i zbudowany przez RML - czołową firmę działającą w branży pojazdów wykorzystywanych w sportach samochodowych - przy współpracy Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTC‑E). W ciągu 22 tygodni zmontowano dwa egzemplarze - po jednym przeznaczonym do ruchu prawostronnego i lewostronnego. Kompleksowe testy osiągów są ostatnim etapem całego przedsięwzięcia.

Silnik Juke-R o mocy 485 KM ma pojemność 3,8 litra. Jednostka V6 wyposażona w dwie turbosprężarki rozpędza samochód do 100 km/h w 3,7 sekundy i umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 257 km/h.

Testy dowiodły, że dzięki zastosowaniu zawieszenia i zespołu napędowego z GT‑R, a także klatki bezpieczeństwa z atestem FIA i unikatowego dzielonego tylnego spojlera kompaktowy crossover Juke-R prowadzi się jak supersamochód. Mimo takiej samej jednostki napędowej GT‑R ma nieco wyższą prędkość maksymalną z uwagi na bardziej aerodynamiczne kształty. GT‑R jest także lżejszy od Juke-R wyposażonego we wspomnianą klatkę bezpieczeństwa oraz dodatkowe wzmocnienia konstrukcji, które okazały się niezbędne w celu zamontowania podzespołów z supersamochodu.

 


Wymiary zewnętrzne Juke-R są oczywiście bardziej zbliżone do Juke niż do GT-R. Samochód ma taką samą długość (4135 mm), wysokość (1575 mm) i rozstaw osi (2530 mm) jak Juke, natomiast szerokość zwiększyła się z 1765 mm do 1910 mm, z racji poszerzonych nadkoli, które musiały pomieścić 20-calowe obręcze kół RAYS z kutego aluminium.

We wnętrzu kierowca i pasażer zasiadają w sportowych fotelach OMP, a intuicyjnie rozmieszczone przełączniki i wskaźniki pochodzą z GT-R. Na 7‑calowym wyświetlaczu w środkowej części deski rozdzielczej podawane jest całe mnóstwo informacji o pracy podzespołów samochodu - dokładnie tak, jak w modelu GT-R.

W ciągu trwającego 22 tygodnie projektu Nissan pozwalał obserwować prace nad Juke-R, dokumentując historię jego powstawania od pierwszego dnia w 10 filmach umieszczanych w serwisie You Tube oraz na stronie Nissana Juke na Facebooku. Przez 10 tygodni materiały te były oglądane ponad 2,2 miliona razy. Dziś Nissan publikuje materiał podsumowujący, w którym można obejrzeć pełną historię prac nad pojazdem oraz efekt tych prac w pełnej krasie. Kolejne filmy ukażą się w styczniu, kiedy Nissan Juke-R wyjedzie wreszcie na drogę.

 

 

źródło: Nissan

Komentarze