X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Nissan Qashqai, 2014, dane techniczne, wyposażenie

2014-01-16
Strona główna -> Nissan -> Qashqai

W przednim zawieszeniu nowego Nissana zastosowano kolumny MacPhersona. Jeśli chodzi o zawieszenie tylne, wersje z napędem na jedną oś są wyposażone w zaawansowaną belkę skrętną, natomiast te z napędem ALL-MODE 4x4-i mają z tyłu układ wielowahaczowy. Zawieszenie modelu Qashqai opracowano w Europie, zgodnie z upodobaniami klientów tego regionu w zakresie komfortu i dynamicznej jazdy.

Podobnie jak cały samochód, również podwozie nowego modelu to zbiór innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, których zadaniem jest ułatwienie codziennej eksploatacji oraz zwiększenie wygody i przyjemności z jazdy.

Amortyzatory o podwójnych tłokach. Zapewnienie wysokiego komfortu jazdy z niską prędkością oraz zdolności pokonywania nierównej nawierzchni wymusza zwykle kompromis w charakterystyce zawieszenia. Nie dotyczy to jednak nowego Nissana Qashqai. Druga generacja modelu została wyposażona w zaawansowane amortyzatory o podwójnych tłokach, które skutecznie tłumią nierówności w obu tych skrajnych przypadkach. System dwukanałowy składa się z tradycyjnego kanału odpowiedzialnego za tłumienie wstrząsów na złej nawierzchni oraz dodatkowego kanału tłumiącego drgania o wysokiej częstotliwości typowe dla gładszych nawierzchni. Dzięki temu samochód prowadzi się płynnie i komfortowo niezależnie od stanu drogi.

Nowa generacja wspomagania układu kierowniczego. W trakcie prac nad nowym modelem Qashqai przeanalizowano pod kątem możliwych udoskonaleń wszystkie elementy, od których zależy dynamiczna charakterystyka pojazdu. Całkowicie przeprojektowano na przykład układ kierowniczy, wprowadzając nowe elektroniczne wspomaganie we wszystkich wersjach.

Układ otrzymał nową logikę sterowania, zapewniającą bardziej naturalne wrażenia z jazdy. Efekt ten osiągnięto między innymi poprzez zmniejszenie przełożenia przekładni kierowniczej o pięć procent, dzięki czemu jej charakterystyka stała się bardziej bezpośrednia.

Opracowanie bardzo dobrego układu kierowniczego nie ogranicza się oczywiście do modyfikacji zestrojenia mechanizmu wspomagania. Lepsze wrażenia z jazdy oraz poprawę stabilności w jeździe na wprost uzyskano również poprzez zwiększenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Dzięki temu zabiegowi przednie koła mają większy moment stabilizacyjny, co łatwo wyczuć na kierownicy.

Twoja kierownica, Twoje zasady. Nissan doskonale zdaje sobie sprawę, że różni kierowcy mają różne upodobania co do charakterystyki układu kierowniczego. Jedni lubią, gdy obracanie kierownicą wymaga minimalnego wysiłku, inni zaś cenią większy opór, typowy dla samochodów sportowych. Starając się zaspokoić odmienne gusta, Nissan opracował dwa tryby pracy układu kierowniczego. Kierowca może wybrać jeden z nich, w zależności od preferencji.

W trybie „normalnym" kierownica obraca się lekko, co doskonale sprawdza się w mieście, przy manewrowaniu z niską prędkością oraz w trakcie spokojnej jazdy. W trybie „sportowym" elektroniczne wspomaganie działa bardziej bezpośrednio, a skręcenie kierownicy wymaga większego wysiłku.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze