X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Nissan Qashqai, 2014, dane techniczne, wyposażenie

2014-01-16
Strona główna -> Nissan -> Qashqai

Mniejsza masa i niższe zużycie paliwa oznaczają, że podstawowa wersja benzynowego Nissana Qashqai będzie znacznie bardziej ekologiczna i oszczędna niż miało to miejsce u poprzednika. Silnik 1,2 DIG-T emituje CO2 na poziomie 129 g/km (10 g/km mniej niż wycofywana jednostka benzynowa 1,6), przy zużyciu paliwa wynoszącym 5,6 l/100km (o 0,6 l/100 mniej niż wspomniany silnik 1,6).

Podobnie jak wszystkie jednostki napędowe w nowym Nissanie, także 1,2 DIG‑T będzie standardowo wyposażona w system Stop/Start oraz wiele innych rozwiązań oszczędzających paliwo, takich jak alternator z funkcją odzyskiwania energii. Podobne zadanie spełniają zoptymalizowane przełożenia skrzyni biegów oraz specjalny olej o niskiej lepkości.

1,6 DIG-T 163 KM (120 kW). Najmocniejszym silnikiem benzynowym, który dołączy do oferty modelu Qashqai latem 2014 roku, będzie 1,6 DIG‑T, łączący dynamiczne osiągi z niską emisją dwutlenku węgla i umiarkowanym zużyciem paliwa. Jednostka ta wyposażona jest w turbosprężarkę oraz szereg dodatkowych rozwiązań poprawiających osiągi i ekonomikę eksploatacji.

240 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia imponującą dynamikę w niskim i średnim zakresie obrotów oraz znakomitą elastyczność na poszczególnych biegach. Świetne osiągi flagowej jednostki benzynowej nie są jednak okupione nadmiernym zużyciem paliwa. Według norm europejskich, w cyklu mieszanym wyniesie ono 5,6 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 132 g/km.

1,5 dCi 110 KM (81 kW). Najnowsza wersja uznanego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jednocześnie najoszczędniejsza jednostka napędowa oferowana w Nissanie Qashqai, emitująca CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km. Szósta generacja silnika 1,5 dCi, stosowana również w pojazdach produkowanych przez partnera Nissana w sojuszu, Renault, charakteryzuje się jeszcze wyższą kulturą pracy i jest jeszcze oszczędniejsza od poprzednika. Dzięki gruntowym modyfikacjom silnik 1,5 dCi zyskał dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność na poszczególnych biegach.

Duże zmiany dotyczące podzespołów silnika zaowocowały także cichszą pracą i redukcją drgań. Usunięcie górnego mocowania drążka stabilizacyjnego wyeliminowało przyczynę możliwego przenoszenia się hałasu silnika do kabiny, zaś zastosowanie lżejszych podzespołów przyczyniło się do obniżenia ogólnej masy jednostki.

Silnik 1,5 dCi został także wyposażony w sterowany komputerowo automatyczny system Stop/Start, który uruchamia jednostkę w ciągu zaledwie 0,5 sekundy od wciśnięcia pedału sprzęgła. Ograniczenie hałasu powstającego w procesie spalania również przyczyniło się do poprawy ogólnej kultury pracy silnika.

Pod względem zużycia paliwa jednostka 1,5 dCi wyznacza nowy standard w segmencie crossoverów: według norm europejskich w cyklu mieszanym wynosi ono zaledwie 3,8 l/100 km.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze