X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volvo V60 Plug-In, dane techniczne

2012-01-05
Strona główna -> Volvo -> V60

Najbardziej nowoczesne Volvo

W tym roku ruszy sprzedaż najbardziej zaawansowanego technologicznie Volvo w historii – V60 Plug-In.

Produkcja hybrydowego samochodu w pierwszym roku zostanie ograniczona do 1 tys. egzemplarzy, a jego cena w zależności od rynku rozpoczyna się od 57 tys. euro.

Wprowadzenie nowego Volvo V60 Plug-In do sprzedaży, to przełomowy moment dla Volvo. To pierwszy na świecie hybrydowy samochód z ładowanym napędem elektrycznym i silnikiem diesla. Dzięki połączeniu 2,4-litrowego silnika Diesla o mocy 215 KM, z silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM, kierowca otrzymuje zalety trzech samochodów w jednym – samochodu elektrycznego, hybrydowego i sportowego.

Wprowadzając do sprzedaży V60 Plug-in chcemy umocnić naszą wiodącą pozycję w dziedzinie elektryfikacji branży motoryzacyjnej. To innowacyjny model, który umożliwia podczas podróży wybór przez kierowcę trybu jazdy. Żaden inny samochód tego nie oferuje  – powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation.

Auto może pracować na jednym spośród trzech trybów, które wybiera kierowca – Pure, Hybrid lub Power. W przypadku wybrania opcji Pure, kierowca podróżuje dzięki energii elektrycznej – zasięg auta wynosi wtedy 50 km. Z kolei tryb Hybrid stanowi najbardziej ekonomiczne połączenie silnika diesla z napędem elektrycznym – samochód zużywa wtedy tylko 1,9 l oleju napędowego na 100 km. Najciekawszą opcją jest jednak Power, w której samochód wykorzystuje pełną moc silnika Diesla i napędu elektrycznego – w sumie 285 KM.

To właśnie możliwość wyboru między trzema różnymi temperamentami pojazdu decyduje o wyższości V60 Plug-in wobec pozostałych hybryd dostępnych na rynku. Dzięki przyciskom Pure, Hybrid i Power, samochód ten stanowi idealny wybór dla osoby, która oczekuje niskiego poziomu emisji dwutlenku węgla przy maksymalnej przyjemności z jazdy – powiedział Stefan Jacoby

Pierwszy model z cyfrowymi zegarami
W pierwszym roku produkcji, auto będzie dostępne tylko w jednym kolorze – Electric Silver ze specjalnym wyposażeniem o nazwie „Pure Limited”. Limitowana seria powstała na podstawie pakietu Summum i zawiera m.in. wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system audio – High Performance Multimedia z 7-calowym wyświetlaczem. Nowością w porównaniu do zwykłej wersji V60 będą cyfrowe zegary (Driver Information Monitor – DIM). Kierowca będzie miał możliwość indywidualnej konfiguracji informacji wyświetlanych na zegarach.

Nowy silnik D6
Silnik nowego Volvo V60 Plug-In będzie oznaczony emblematem D6, który pojawi się w samochodach Volvo po raz pierwszy. Auto zostało również wyposażone w elektryczny napęd na 4 koła. Udało się to osiągnąć dzięki połączeniu napędu konwencjonalnego przednich kół z dołączonym napędem elektrycznym kół tylnych. Tym samym kierowca sam decyduje kiedy potrzebuje napędu AWD, a kiedy wystarczy mu napęd na przednią oś.

Silnik elektryczny zasilany jest z litowo-jonowego akumulatora 11,2 kWh mocowanego pod podłogą bagażnika. Zaawansowany i wyjątkowo niewielkich rozmiarów akumulator składa się z 10 modułów po 20 ogniw każdy. Wbudowany komputer monitoruje działanie układu i porównuje temperaturę i poziom naładowania każdego z 200 ogniw. Akumulator posiada wbudowany system chłodzenia wodą sterowany przez system klimatyzacji samochodu.

Akumulatory samochodu można ładować po podłączeniu do zwykłego gniazdka (230V/6A, 10A lub 16A) w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od napięcia w gniazdku. Pełne ładowanie przy 10A trwa 4,5 godziny. Przy 16A czas ten ulega skróceniu do 3,5 godziny, a przy 6A trwa 7,5 godziny. Istnieje także możliwość podgrzania lub schłodzenia wnętrza podczas ładowania, by rozpocząć podróż w komfortowych warunkach.

Elektryczne hamulce
Auto zostało również wyposażone w dwustopniowy układ hamowania. Po naciśnięciu pedału hamulca system zaczyna hamowanie silnika elektrycznego napędzającego tylną oś. Energia hamowania jest tym samym wykorzystana do ładowania akumulatora. Hamulce mechaniczne uruchamiane są tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja na drodze.

Powstanie V60 Plug-in Hybrid to synteza bliskiej współpracy Volvo Car Corporation oraz szwedzkiego producenta energii Vattenfall. Prace nad modelem były wspólnie finansowane przez obie firmy.

Po pierwszej partii 1000 egzemplarzy przeznaczonej na rok 2013, produkcja modelu V60 Plug-in Hybrid zostanie w kolejnych latach zwiększona do 4-6 tys. sztuk.

 

źródło: Volvo

Komentarze