X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Moc Golfa R wzrosła do 300 KM

2014-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Dla optymalnej przyczepności mechanicznej zastosowano odpowiednie sztywności sprężyn i stabilizatorów. W połączeniu z bardzo precyzyjnym ustawieniem charakterystyk amortyzatorów, Golf R porusza się niezwykle dokładnie po obranej przez kierowcę linii zarówno na gładkich, jak i nierównych nawierzchniach. Zatem zachowanie się podczas jazdy jest bardzo precyzyjne i spokojne nawet w granicznych sytuacjach. Dzięki odpowiednio dobranym parametrom wszyst-kich komponentów zawieszenia, neutralne zachowanie się na zakrętach jest połączone z bardzo dobrą stabilnością jazdy. Tę stabilność wyczuwa się wyraźnie przy zmianie toru jazdy i zmianie obciążenia. Konstruktorzy przy dostrajaniu nowego Golfa R zwrócili także szczególną uwagę na harmonijne i przewidywalne reakcje zawieszenia.

Komfort jazdy. W porównaniu z poprzednikiem poprawiona została nie tylko dynamika jazdy, lecz także komfort amortyzowania drgań. Małe i duże nierówności nawierzchni są pochłaniane przez zawieszenie przy każdej prędkości. Bezpośrednie, neutralne i stabilne zachowanie się podczas jazdy w połączeniu z wysokim komfortem powoduje, że zawieszenie Golfa R stanowi syntezę dynamiki i wygody podczas długich podróży.

Progresywny układ kierowniczy. Golf R, podobnie jak Golf GTI, jest wyposażony seryjnie w nowy, progresywny układ kierowniczy. Dzięki niemu kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu, zatem rzadziej przekłada ręce na kierownicy na ciasnych łukach. Od prawego do lewego końcowego skrętu kierownicy w przypadku progresywnego układu kierowniczego jest to tylko 2,1 obrotu, w standardowych układach kierowniczych słabszych modeli Golfa trzeba wykonać 2,75 obrotu. Wynika to z faktu, że tradycyjne układy pracują ze stałym stosunkiem przełożenia. Natomiast nowy układ Golfa R ma progresywny stosunek przełożenia, który przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilość obrotów kierownicy, a na krętych drogach i przy skręcaniu w boczną drogę kierowca odczuje dodatkową dynamikę.

DCC. Opcjonalnie w Golfie R może pracować druga generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten dysponuje trzema trybami jazdy: Comfort, Normal i Sport, wybieranymi przy użyciu funkcji „Wybór profilu jazdy” na ekranie dotykowym konsoli środkowej. W trybie Sport Golf R zachowuje się wyjątkowo dynamicznie.

System DCC steruje zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, wykorzystując udoskonalony przez Volkswagena algorytm sterowania. W tym celu DCC analizuje sygnały wejściowe czujników drogi koła i przyspieszenia oraz podstawowe informacje z magistrali danych zawieszenia i wylicza optymalną dla danej sytuacji siłę tłumienia. Siły tłumienia ustawiane są oddzielnie dla każdego z kół. Zawory regulujące amortyzatorów oraz regulacja dynamiki poprzecznej zostały zmodyfikowane pod kątem lepszej reakcji.

Funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. Nowością w Golfie R jest funkcja wyboru profilu jazdy, seryjna w połączeniu z DCC. Do wyboru jest pięć programów: Eco, Normal, Comfort, Individual oraz tryb Race. Wszystkie tryby dostosowane zostały specjalnie do potrzeb Golfa R.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze