X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Moc Golfa R wzrosła do 300 KM

2014-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

XDS+ poprawia stabilność toru jazdy na zakrętach. W Golfie R zastosowano na przedniej i tylnej osi system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy. Samochód jest bardziej zwrotny także wtedy, gdy nie przyspiesza. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnętrznych kół przy szybkim wchodzeniu w zakręt zostało zbyt odciążone, układ hydrauliczny systemu ESC wygeneruje na tym kole odpowiednie ciśnienie hamowania, aby przywrócić optymalną trakcję. XDS+ działa zatem jak poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego, która kompensuje podsterowność przy szybkim pokonywaniu zakrętów.

ESC Sport. Nowy Golf R jest wyposażony seryjnie w funkcję ESC Sport. System aktywowany jest dwustopniowym przełącznikiem na konsoli środkowej. Po jednorazowym, krótkim wciśnięciu przycisku przez kierowcę, Electronic Stability Control (ESC) przełącza się w tryb ESC Sport. Przy bardzo szybkich i następujących jeden po drugim zakrętach ESC reaguje później i pozwala na jeszcze dynamiczniejsze ich pokonywanie. Jeżeli przycisk ESC zostanie wciśnięty na dłużej, niż trzy sekundy, system zostanie całkowicie dezaktywowany, na przykład na potrzeby jazdy na torze. Golf R jest jedynym modelem Golfa, w którym możliwa jest całkowita dezaktywacja systemu.

Sportowe zawieszenie Golfa R. Połączenie sportowych możliwości i komfortu. Golf R posiada specjalnie dostosowane do swoich wymagań zawieszenie sportowe. W porównaniu z podstawowym Golfem nadwozie jest obniżone o 20 mm (w porównaniu z GTI o 5 mm). Z przodu o optymalne prowadzenie i zachowanie się podczas jazdy, a także amortyzację drgań dba oś z kolumnami McPhersona i dolnym trójkątnym wahaczem poprzecznym oraz stabilizacją promienia skrętu. Z tyłu zastosowano udoskonaloną oś wielowahaczową. Między innymi udało się poprawić sztywność poprzeczną modułowej osi Performance poprzez nowe dostrojenie łożysk drążka poprzecznego.

Dynamika jazdy. Przy dostrajaniu auta inżynierowie ustawili zawieszenie nowego Golfa R na wysoką przyjemność jazdy połączoną z wysoką stabilnością i komfortem na długich trasach. W porównaniu z poprzednikiem reakcja na ruchy kierownicy stała się dynamiczniejsza dzięki bardziej bezpośredniemu przełożeniu progresywnego układu kierowniczego. Udało się także znacznie podnieść maksymalną prędkość osiąganą na zakrętach. W tym celu zawieszenie zostało dostrojone bardziej neutralnie, co pozwoliło na uniknięcie pod-sterowności nawet w zakresie granicznym.
Do neutralnego zachowania się na zakrętach w dużym stopniu przyczynia się także nowa wersja napędu na wszystkie koła. Czasy reakcji sprzęgła Haldex zostały zminimalizowane, a momenty napędowe występujące we wszystkich sytuacjach tak zoptymalizowane, że także przy obciążeniu możliwe jest uzyskanie maksymalnej neutralności podczas wchodzenia w zakręt.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze