X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mitsubishi Outlander PHEV - dabiut

2013-01-10
Strona główna -> Mitsubishi -> Outlander -> 3 (2012-dziś)

Hybrydowy, elektryczny układ napędowy typu plug-in
Układ napędowy PHEV został opracowany w oparciu o technologie wykorzystywane w średnich i dużych osobowych modelach elektrycznych i-MiEV oraz MINICAB-MiEV, które muszą gwarantować zasięg umożliwiający odbywanie dalszych podróży. Praca kluczowych komponentów takich, jak akumulatory i silniki elektryczne jest nieustannie kontrolowana, a zintegrowany system kontroli monitoruje działanie jednostki spalinowej, układu napędowego Twin Motor 4WD, układu hamulcowego z systemem odzysku energii kinetycznej itd.
 
Komponenty
A) Akumulatory napędowe. Jednym z elementów układu napędowego PHEV są pojemne akumulatory litowo-jonowe, które wykorzystują technologię stosowaną w modelach i-MiEV oraz MINICAB-MiEV (wersje 16 kWh). Zespół akumulatorów składa się z 80 seryjnych ogniw ułożonych w pakiecie zabezpieczonym w obrębie ramy nośnej pojazdu. Zapewniają one całkowite napięcie o wartości 300V i pojemność do 12 kWh.


B) Silniki elektryczne. Przy przedniej i tylnej osi modelu Mitsubishi Outlander PHEV zastosowano mniejsze, lżejsze i mocniejsze wersje elektrycznych silników z magnesami stałymi znane z modeli i-MiEV oraz MINICAB-MiEV. Każdy silnik generuje maksymalnie 60 kW mocy i 137 (przód) lub 195 (tył) niutonometrów momentu obrotowego. Zarówno moc,  jak i moment obrotowy są stale, niezależnie od prędkości obrotowej.


C) Silnik spalinowy. Czterocylindrowy, rzędowy silnik spalinowy o pojemności 2 litrów (4B11) w szeregowym trybie hybrydowym działa głównie jako generator, a w trybie równoległym jako jednostka napędowa. Motor ten wykorzystuje elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu MIVEC*8, który steruje płynną zmianą zaworów dolotowych zależnie od obciążenia silnika w równoległym trybie hybrydowym. Ponadto udało się ograniczyć poziom hałasu i poprawiono wytłumienie komory silnika, aby pojazd był w trybie spalinowym równie cichy, co w trybie elektrycznym.
*8 Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control
 
D) Prądnica. W szeregowym/równoległym, hybrydowym trybie jazdy oraz w trybie ładowania/oszczędnym, z pomocą silnika spalinowego prądnica generuje energię elektryczną, która następnie magazynowana jest w akumulatorach.


E) Układ transaxle. Ponieważ silniki elektrycznie nie wymagają skomplikowanego mechanizmu przekładniowego, przedni i tylny układ transaxle wykorzystuje prosty, jednostopniowy reduktor, który zapewnia niezwykle płynną pracę. Przedni most pędny posiada również wbudowany mechanizm sprzęgła, który przełącza system w równoległy tryb napędowy podczas szybkiej jazdy z wykorzystaniem jednostki spalinowej.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze