X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mitsubishi Motors na Brussels Motor Show 2014

2014-01-13
Strona główna -> Mitsubishi -> Galant -> 5 (1984-1988)

Niczym nieograniczony projekt nadwozia. Mitsubishi Concept AR (skrót od „Active Runabout”) to kompaktowy samochód łączący wszystkie zalety pojazdów typu MPV i SUV. Koła o dużej średnicy wizualnie podnoszą nadwozie, a wyraźnie zaznaczone osłony podwozia są wyrazem zwrotności, stabilności i solidności samochodu SUV.Inne elementy stylizacji Concept AR wyróżniają samochód i podkreślają świeżość całego projektu. Uwagę zwraca osłona chłodnicy o charakterystycznej stylizacji, z kolei z tyłu samochód otrzymał wyloty powietrza w tylnych słupkach, służące zmniejszeniu oporu aerodynamicznego.

Kojąca atmosfera wewnątrz. Wnętrze Mitsubishi Concept AR łagodnie otacza pasażerów swoją prostą, delikatną stylizacją pozbawioną nieistotnych funkcji. Przestronna kabina, wyróżniająca się miękkimi, zaokrąglonymi liniami, oferuje trzy elastyczne sposoby rozstawienia foteli - od wersji z dużą ilością miejsca dla sześciu osób, poprzez układ dla czterech osób i sporej ilości bagażu, po konfigurację wspólnej przestrzeni między 2 i 3 rzędem foteli odwróconych frontem do siebie. Wiele uwagi poświęcono zapewnieniu swobody ruchów wszystkim podróżującym poprzez zachowanie odpowiedniej odległości od siedzeń w poszczególnych rzędach. Pasażerowie mogą korzystać z interfejsu nawiązującego wyglądem do tabletu - który wysuwa się z bocznej części kabiny - i za jego pośrednictwem połączyć się z Internetem, odczytać wiadomości e-mail lub uzyskać dostęp do osobistych danych. Kabina posiada również delikatnie zaokrąglony, kryształowo podświetlony dach z panelem centralnym, którego oświetlenie miękko rozświetla wnętrze i akcentuje wysoką jakość przestrzeni pasażerskiej. Z łatwo wyjmowanymi uchwytami na kubki i interfejsem przypominającym tablet, ten przyszłościowy projekt wnętrza łączy większą wygodę z komfortem.


Lekki system hybrydowy. Concept AR jest napędzany przez lekki system hybrydowy z napędem pasowym rozrusznika-alternatora (BSG). System składa się z rzędowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,1 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, który współpracuje z systemem BSG małej mocy.
Litowo-jonowy akumulator o napięciu 48V umieszczony z tyłu współpracuje z chłodzoną powietrzem przetwornicą prądu stałego (DC-DC), celem natychmiastowego ponownego uruchamiania silnika po wyłączeniu go na biegu jałowym i dostarczenia dodatkowego momentu obrotowego wspomagającego silnik podczas przyspieszania. Silnik elektryczny jest używany do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania regeneracyjnego i do napędzania sprężarki klimatyzatora, gdy silnik spalinowy nie pracuje, co przyczynia się do jeszcze większej oszczędności paliwa przy zapewnieniu satysfakcji z jazdy. W fazie projektowania Mitsubishi Concept AR został poddany konsekwentnie realizowanemu programowi redukcji masy ukierunkowanemu na silnik i cały system hybrydowy, z szerszym zastosowaniem blach stalowych o wysokiej wytrzymałości (które wykorzystano już w nowych modelach Outlander i Space Star*,...) i lekkich materiałów konstrukcyjnych w istotnych elementach pojazdu. Zmniejszanie masy rozciągnięto na projekt deski rozdzielczej pozbawiony zbędnych ozdobników, siedzenia, a nawet na wybór materiałów tapicerskich. Wynikiem tego jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa oraz bardziej płynna i komfortowa jazda.

« < 1 2 3 > »

Komentarze