X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

MINI John Cooper Works Countryman

2012-10-03
Strona główna -> Mini -> Countryman

MINI John Cooper Works Countryman będzie produkowany w zakładach należących do partnera BMW Group, firmy Magna Steyr Fahrzeugtechnik w Grazu w Austrii. Produkcja będzie odbywać się obok innych wariantów MINI Countryman na osobnej linii montażowej skonfigurowanej i obsługiwanej zgodnie z wymaganiami standardów BMW Group. Tak jak w przypadku wszystkich modeli marki MINI, wysokowydajny silnik tego najostrzejszego ze wszystkich modeli MINI Countryman będzie pochodził z fabryki silników Hams Hall znajdującej się w jednym z narożników trójkąta produkcyjnego MINI na terenie Anglii.

Najnowsza technologia gwarantuje najwyższe osiągi. Silnik i układ kierowniczy. Sportowe korzenie John Cooper Works są widoczne w nieustannym poszukiwaniu granic, jakie jeszcze pozostały do przekroczenia w budowie samochodów. Właśnie takie ambicje zaowocowały większą mocą i większą sprawnością nowego 4-cylindrowego silnika umieszczonego pod maską MINI John Cooper Works Countryman. Silnik z najnowszej generacji turbosprężarką o podwójnym wlocie (Twin Scroll) wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu oparty o technologię BMW VALVETRONIC. System ten steruje mocą silnika bez użycia klasycznej przepustnicy, co znacząco przyspiesza reakcję silnika na zmiany warunków pracy oraz podwyższa jego sprawność. W silniku wzmocniono tłoki i zawory dolotowe, przeprowadzono dalszą optymalizację systemu chłodzenia, układu dolotowego oraz wylotowego, co w sumie pozwoliło na podniesienie maksymalnej mocy i maksymalnego momentu obrotowego. Turbosprężarka silnika o pojemności 1,6 litra otrzymała do pomocy wyjątkowo dużą chłodnicę ładunku.

Główne zasady zastosowane przy konstrukcji czterocylindrowego silnika i wiele drobniejszych szczegółów technicznych zdradza jego bezpośredni związek z rozwojem silników stosowanych w wyścigach. Blok silnika i gniazda łożysk wykonane są z aluminium i współpracują ze wzmocnionymi tłokami, bardzo wytrzymałą głowicą silnika i wałem korbowym o obniżonej masie. Cztery zawory każdego cylindra obsługiwane są przez dwa wałki rozrządu w głowicy, dźwigienki zaworowe pracujące przy niskich stratach tarcia i elementy hydraulicznego kasowania luzów zaworowych. Zawory wydechowe wypełniono sodem, co pomaga w zapewnieniu chłodzenia wymaganego w turbodoładowanym silniku o dużej mocy jednostkowej.

Wysoka moc, dodatkowy moment obrotowy dzięki funkcji overboost, szczególny dźwięk silnika i opcjonalna sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

Silnik samochodu MINI John Cooper Works Countryman osiąga moc maksymalną 160 kW / 218 KM przy 6000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 Nm wytwarza w zakresie prędkości obrotowych od 1900 do 5000 obr/min. Funkcja Overboost pozwala na chwilowy wzrost momentu obrotowego do 300 Nm w zakresie od 2100 do 4500 obr/min, potrzebny na przykład przy gwałtownym przyspieszaniu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze