X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw up! dane techniczne, silniki

2011-09-16
Strona główna -> Volkswagen -> up!

Miejski VW up!

Ma wszystkie cechy przyszłego bestsellera up! z silnikiem o mocy 60 KM i BlueMotion Technology zużywa tylko 4,2 l/100 km.

Volkswagen, największy europejski producent samochodów prezentuje nowy model: up!. To czteroosobowe miejskie auto o wielkiej charyzmie – mały samochód z wielkim potencjałem. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG powiedział o nim: „Nasz nowy ‘maluch’ w wyjątkowy sposób odzwierciedla to, co najważniejsze w marce Volkswagen: czysty design, maksymalną przestrzeń na minimalnej powierzchni, jakość i zamiłowanie dla każdego detalu i naturalnie niezliczone innowacje.”

Całkowicie nowy. Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,644 m) up! oferuje maksymalną przestrzeń i maksymalnie efektywne technologie napędu (2 nowe silniki benzynowe, 1 nowy silnik na gaz ziemny, 2 nowe przekładnie). Model up! jest całkowicie nową konstrukcją. Tak nową, jak tylko to możliwe w przypadku samochodu. Rezultatem jest optymalne wykorzystanie przestrzeni, wysoki poziom jakości, nowe technologie i wyraźnie zredukowane koszty. Jako pierwsze na świecie auto w swojej klasie, up! będzie dostępny także z automatyczną funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Wprowadzenie na rynek pod koniec roku. up! pojawi się w salonach w Niemczech w grudniu; w Polsce dostępny będzie od stycznia 2012 roku. Przedsprzedaż w Niemczech rozpocznie się 13 września.


Dostępne są trzy wersje: take up!, move up! oraz high up!. W momencie wprowadzania na rynek oferowane będą także dwa wyjątkowe modele na bazie high up! - up! black i up! white.
Z roku na rok up! będzie się rozwijać. Stopniowo powstanie rodzina up! – małe, efektywne, przemyślane, indywidualne i sympatyczne Volkswageny.

Osiągalny dla wszystkich. Volkswagen wraz z up! wprowadził nie tylko nowy samochód, lecz także od nowa zestawił możliwości indywidualizacji i finansowania.
Oprócz wyraźnie wydzielonych linii wyposażenia dla up! dostępne będą także takie elementy jak „up! boxes” – zestawy przygotowane do zakupów, podróży lub dzieci. Ponadto Volkswagen będzie oferował w up! system infotainment, który będzie można indywidualnie rozszerzać o specjalne aplikacje związane z up!.


Take up! będzie kosztował w Niemczech poniżej 10.000 euro. Ponieważ właśnie mały samochód musi być osiągalny finansowo dla wszystkich, Volkswagen będzie oferował również nowy model finansowania.

Czysty, lekki, aerodynamiczny
Certyfikat ekologiczny dla up!. Dzięki konsekwentnemu downsizingowi technologii napędowej, zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości oraz poszukiwaniu możliwości zaoszczędzenia każdego kilograma udało się zmniejszyć masę nowego up! w porównaniu z jego bezpośrednim poprzednikiem (Fox) o 140 kg, tj. o 13 procent do 929 kg. To bardzo dużo, nie tylko jak na tę klasę samochodów. Bardzo dobry jest także inny wynik: niski współczynnik Cw = 0,32.
Bilans środowiskowy nowego up! wypadł bardzo pozytywnie. Volkswagen analizuje wpływ samochodów na środowisko (norma ISO 14040/44) przez cały ich cykl życia (produkcja, eksploatacja, utylizacja). Wyniki te uwzględniane są w certyfikacie ekologicznym, który nowy up! otrzymał przed wprowadzeniem na rynek. Certyfikat był sprawdzany przez niezależną instytucję - TÜV Nord. Najważniejszym wynikiem, jest zmniejszony o 21 procent (w porównaniu z poprzednikiem) wpływ up! na powstawanie gazów cieplarnianych.

Przerwana spirala masy. Masa w dół, bezpieczeństwo zderzeniowe w górę. Dzięki nowym technologiom produkcji udało się zrealizować to pozornie niemożliwe założenie. Nadwozie up! składa się w 8,1 procentach z kształtowanych termicznie, a zatem znoszących ekstremalne obciążenia elementów (np. podłoga i słupki B); ponadto zastosowano stal o wysokiej i najwyższej wytrzymałości (56,5 procent). Oznacza to, że ze statyczną sztywnością skrętną 19.800 Nm/o up! wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Wysoka sztywność skrętna przenosi się bezpośrednio na wyczuwalny przez każdego kierowcę komfort jazdy i prowadzenie. Jednocześnie dynamiczna sztywność up! jest również bardzo dobra i wynosi 49 Hz, co z kolei ma pozytywny wpływ na drgania i komfort. Volkswagen także w przypadku swojego najmniejszego modelu zastosował się w pełni do zasady, że bezpieczeństwo, jakość i komfort muszą być zawsze najwyższe, niezależnie od segmentu.

Zupełnie nowa generacja silników
4,2 l/ 100 km, silnik benzynowy. W up! debiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych (EA211). Jednostki z czterema zaworami na cylinder rozwijają moc 44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM, spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. systemy Start-Stop i rekuperacji oraz opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia): 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba 1-litrowe silniki emitują zatem poniżej 100 g/km CO2. Na tej samej bazie pojawi się także silnik zasilany gazem ziemnym o mocy 50 kW/68 KM, którego średnie zużycie wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. Natomiast up! napędzany gazem ziemnym z BlueMotion Technology będzie emitował zaledwie 79 g/km CO2. Na rok 2013 zaplanowane jest wprowadzenie up! z napędem elektrycznym. Nowością jest także 5-biegowa przekładnia (wersja manualna i zautomatyzowana). Obie przekładnie należą do najlżejszych tego rodzaju skrzyń biegów na świecie.

Dynamiczne, lekkie silniki. Nowe, w pełni aluminiowe silniki są kompaktowe, lekkie i zoptymalizowane pod kątem możliwie minimalnego tarcia. Oba górne wałki rozrządu napędzane są paskiem zębatym. Wałek rozrządu zaworów dolotowych jest regulowany, aby jeszcze bardziej zredukować zużycie paliwa i poprawić rozwój mocy. Każdy cylinder ma własną cewkę zapłonową. Oba silniki benzynowe można połączyć opcjonalnie z nową, zautomatyzowaną skrzynią biegów.

Komfort akustyczny jak w dużym samochodzie. Temat oszczędności masy dotyczy całego układu napędowego, w tym także łożysk wahliwych silnika. Wprowadzone do up! rozwiązanie z gumowo-metalowymi elementami zapewnia nie tylko dobre odseparowanie silnika od nadwozia, lecz również jest najlżejsze wśród wszystkich rozwiązań konkurencyjnych. Koncepcja tłumienia i amortyzowania pozwoliła na uzyskanie w up! wyczuwalnie niższego poziomu hałasu niż w wielu innych samochodach tej klasy.

1.0 MPI o mocy 44 kW/60 KM. Podstawowy silnik rozwija z pojemności 999 cm3 aż 44 kW/60 KM mocy przy 5.500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 95 Nm jest dostępny między 3.000 a 5.000 obr./min; 90 procent maksymalnego momentu obrotowego uzyskiwane jest między 2.000 a 6.000 obr./min. Rezultatem jest dobre przyspieszenie w prawie każdym zakresie prędkości obrotowych. W wersji podstawowej z 5-biegową manualną przekładnią zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km, a emisja CO2 – 105 g/km. W wariancie z BlueMotion Technology jest to 4,2 l/100 km i 97 g/km. W połączeniu z montowanym w up! 35-litrowym zbiornikiem paliwa teoretyczny zasięg wynosi 833 km. up! z manualną skrzynią biegów i mocą 60 KM przyspiesza do 100 km/h w 14,4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 160 km/h (wersja BlueMotion Technology: 14,5 sekundy, 161 km/h).

1.0 MPI o mocy 55 kW/75 KM. Mocniejszy wariant 1-litrowej jednostki ma taką samą pojemność skokową, takie same średnice cylindrów (74,5 mm) i skok (76,4 mm). Większą moc uzyskano przez modyfikacje układu sterowania silnikiem. Moc 75 KM jest dostępna przy 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 95 Nm jest taki sam, jak w słabszym silniku. Wersja z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,7 l paliwa na 100 km (108 g/km CO2). Wersja z BlueMotion Technology - zaledwie 4,3 l/100 km i emituje 99 g/km CO2. Mocniejszy up! z manualną przekładnią rozwija prędkość maksymalną 171 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 13,2 sekundy (wersja BlueMotion Technology: 174 km/h, 13,3 sekundy).

1.0 EcoFuel o mocy 50 kW/68 KM. Stosowane przez Volkswagena określenie EcoFuel od dawna oznacza jedne z najczystszych i najoszczędniejszych silników na gaz ziemny. Dotychczas silniki EcoFuel stosowane były tylko w Touranach, Passatach i Caddy. Teraz Volkswagen wprowadzi na rynek po raz pierwszy silnik EcoFuel, także w bardzo małym samochodzie – w nowym up!. Silnik ten opiera się na nowej, 1-litrowej, 3-cylindrowej jednostce. W tym przypadku moc wynosi 50 kW/68 KM, a średnie zużycie gazu ziemnego (CNG = Compressed Natural Gas) to 3,2 kg/100 km. Takie zużycie gazu odpowiada emisji CO2 na poziomie 86 g/km. Jako BlueMotion Technology z systemem Start-Stop i trybem rekuperacji, up! wyposażony w ten silnik będzie spalał tylko 2,5 kg/100 km i emitował 79 g/km CO2.

Zbiorniki gazu w podłodze. Tak doskonałe wartości udało się uzyskać dzięki wysokiej energetyczności gazu ziemnego: 1 kilogram CNG jest odpowiednikiem około 1,5 litra benzyny. Gaz jest magazynowany w 2 zbiornikach podpodłogowych w okolicy tylnej osi, łączna pojemność zbiorników to 72 litry/11 kg CNG. Zbiornik 1, razem z 10-litrowym rezerwowym zbiornikiem benzyny, umieszczony jest przed osią. Zbiornik 2 wykorzystuje przestrzeń wnęki koła zapasowego. Zbiornik gazu ziemnego i rezerwowy zbiornik benzyny umożliwiają przejechanie ponad 550 kilometrów. Ponieważ system EcoFuel został włączony w strukturę samochodu, poza brakiem wnęki na koło zapasowe kierowcy nie odczują żadnego ograniczenia wartości użytkowej.

Nowe przekładnie
5 biegów. Nowe, 5-biegowe przekładnie zostały specjalnie przystosowane do trzycylindrowego silnika benzynowego. Tradycyjna wersja manualna o symbolu MQ100 waży zaledwie 25 kg i jest najlżejszą na świecie przekładnią w tej klasie momentu obrotowego (seryjnie z opcją informacji o optymalnym biegu). Nowością jest także wersja zautomatyzowana: z masą poniżej 30 kg, SQ100 jest najlżejszą automatyczną skrzynią biegów, jaką kiedykolwiek skonstruowano. Zautomatyzowana przekładnia manualna, oprócz stopni D, N i R pozwala kierowcy w każdej chwili przejść w tryb manualny. W trybie automatycznym D przekładnia wybiera punkt zmiany przełożenia najbardziej optymalny pod względem zużycia paliwa. SQ100 oferowana jest z dwoma silnikami benzynowymi up!.

Pierwszy mały samochód z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
Automatyczne hamowanie. Nowością techniczną w up! związaną z bezpieczeństwem jest między innymi czujnik Early-Crash umieszczony w przednim zderzaku, który przed zderzeniem czołowym aktywuje systemy pasów bezpieczeństwa oraz opcjonalna funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Funkcja ta załącza się automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h, za pomocą czujnika monitoruje przestrzeń o promieniu 10 m przed samochodem rozpoznając ewentualne zagrożenie kolizją. Zależnie od prędkości jazdy i sytuacji funkcja awaryjnego hamowania może zmniejszyć siłę zderzenia, a w niektórych przypadkach pozwala nawet uniknąć kolizji. up! jest obecnie jedynym samochodem w swoim segmencie wyposażonym w funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Z tyłu zastosowano hamulce bębnowe, optymalnie dostosowane do masy pojazdu i mocy silnika, z przodu wentylowane hamulce tarczowe. Także tutaj liczy się każdy gram: w porównaniu z montowanymi dotychczas w tej klasie mocy hamulcami tarczowymi udało się zaoszczędzić łącznie 1,5 kg.

Wymiary i stylistyka pasujące do naszych czasów

Ekstremalnie długi rozstaw osi. Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) up! należy do najmniejszych samochodów czteroosobowych. Jego wysokość to 1,48 metra. Na długość całkowitą składają się z jednej strony zadziwiająco krótkie zwisy oraz z drugiej strony – bardzo długi rozstaw osi (2,42 m). Taki układ nadwozia pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń.

Design nowych czasów. Walter de Silva, główny designer koncernu Volkswagen powiedział o up!: „Up! to przyszłość mobilności. Warunki ramowe dla indywidualnego transportu nie staną się lżejsze. Korzystanie z zasobów naturalnych i odpowiedzialność za środowisko wymagają zmiany myślenia producentów i użytkowników. Naszym zadaniem jest przedstawienie klientom optycznie atrakcyjnej oferty, która pozwoli im realizować nowe wymagania. Up! jest esencją tej idei. Młody, sympatyczny, ekologiczny i szczery samochód!”

Przód nadwozia. Linia przedniego zderzaka sprawia, że up! zdaje się uśmiechać. I taki też był zamiar. Między reflektorami (z wbudowanymi światłami do jazdy w dzień) znajduje się wąski, czarny pas. W pasie tym umieszczone jest logo VW – jedyny chromowany element w tej części nadwozia. W up!, wyposażonym w mały silnik, można było zrezygnować z dużych otworów chłodzenia. Uwagę zwracają znacznie mniejsze niż u innych Volkswagenów, ale bardzo charakterystyczne reflektory. Zdaniem Klausa Bischoffa, głównego stylisty marki Volkswagen: „Przednie części nadwozia, od up! aż po Phaetona charakteryzują te same linie stylistyczne. Modele łączy między innymi podkreślenie poziomych płaszczyzn, połączenie osłony chłodnicy z reflektorami i krótkie kąty. Lecz mimo wyraźnej przynależności do marki, wszystkie Volkswageny różnią się od siebie. Decydujące są tutaj różnice w proporcjach poszczególnych elementów. Dzięki temu powstają bardzo indywidualne samochody, których spektrum sięga od sympatycznego up! do dostojnego Phaetona.”

Boki nadwozia. W sylwetce dominują nakładające się płaszczyzny i przejścia między elementami wklęsłymi i wypukłymi. Lekkie zagłębienie nad progiem stanowi interesujący akcent w całej płaszczyźnie. Koła umieszczone są pod masywnymi nadkolami, których powierzchnie boczne są bardzo duże i powiększają w ten sposób optycznie średnicę małych kół (14 do 16 cali).

Wyjątkowy design okien. Krótki kąt z przodu tworzy połączenie nisko ułożonej krawędzi okien z maską silnika. Wznosząca się linia tylnej części koresponduje z tylnym kołem i słupkiem C. Taka gra linii wzmacnia optycznie słupek C, opierający się na tylnym kole. Układ ten, w połączeniu z długim rozstawem osi i krótkimi zwisami akcentuje zwarte proporcje up!.

Tył. up! ma dużą pokrywę bagażnika składającą się z 3 części. Jej zewnętrzna powłoka wykonana jest z przeźroczystego szkła, jak w nowoczesnych smartphonach. Wnętrze zbudowane jest z nośnej konstrukcji podstawowej, na której osadzona jest metodą spawania laserowego druga warstwa blachy z górnym zakończeniem. Zewnętrzny, naklejony element ze szkła rozciąga się od górnego zakończenia przez całą klapę – zatem zajmuje zarówno miejsce tradycyjnej tylnej szyby, jak i blaszanej pokrywy bagażnika. Na krawędź tylnej szyby oraz jej dolną część została nałożona od wewnątrz czarna powłoka, z którą kontrastuje chromowane logo VW oraz napis up!. Pokrywę bagażnika otwiera się przyciskiem w uchwycie poniżej znaku VW.

Złudzenie optyczne. Mimo że duże tylne światła wyglądają jak części tylnej pokrywy up!, są na stałe połączone z nadwoziem. Ich czerwona powierzchnia wygląda niepowtarzalnie, głównie dzięki wbudowanym białym elementom w kształcie litery C. Dolną jedną trzecią tyłu zdominował zderzak z szerokim polem na tablicę rejestracyjną i zagłębieniem na obwodzie. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak są seryjnie pokryte lakierem w kolorze nadwozia.

Bezkompromisowe wykorzystanie przestrzeni
Mały olbrzym. Jeden z najdłuższych rozstawów osi w segmencie wraz z przesuniętym daleko do przodu silnikiem oraz nową konstrukcją osi pozwalają na doskonałe wykorzystanie przestrzeni. Kierowca, pasażer siedzący obok niego oraz pasażerowie na tylnym siedzeniu mają zatem wystarczająco dużo miejsca, a nowe modułowe siedzenia, na których podstawie opierają się różne warianty dla modeli spokrewnionych z up!, gwarantują wysoki komfort podróży. W porównaniu z podobnymi koncepcjami przednie siedzenia up! są o 15 procent lżejsze. Zagłówki fotela kierowcy i pasażera są na stałe połączone z siedzeniami tak, jak w samochodach sportowych, natomiast z tyłu, ze względu na widoczność, wybrana została tradycyjna wersja z regulacją wysokości.

Bagażnik. Pojemność 251 litrów to zdecydowanie więcej, niż w większości samochodów w tym segmencie. Po całkowitym złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność wzrasta do 951 litrów, a podłoga bagażnika jest prawie płaska. Te wartości pokazują, że up! jest wewnątrz olbrzymem wśród małych aut.

Ergonomia i komfort jak w wyższych klasach

Dobrze przemyślane szczegóły. Jak zwykle w Volkswagenie, zespół pod kierownictwem dr. Ulricha Hackenberga (Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego) położył duży nacisk na dobrą ergonomię. „W up! – zdaniem dr. Hackenberga – jest naprawdę bardzo komfortowo, bo nie siedzi się za głęboko, podparcie nóg jest wystarczające, a przestrzeń na nogi duża. O charakterze wnętrza zdecydowało dopracowanie detali. W porównaniu na przykład z Lupo kolumnę kierownicy i samą kierownicę umieściliśmy wyżej, jednocześnie jednak jej kąt pochylenia jest bardziej płaski. Dzięki temu znacznie poprawiła się ergonomia.” Przykładów tego rodzaju znajdziemy w up! bardzo dużo - na przykład wyraźne miejsce na podparcie stopy z lewej strony sprzęgła. Ten mały, ale ważny dla komfortu detal udało się uzyskać dzięki kompaktowej przedniej osi z kolumnami McPhersona. Także tylna oś z wahaczami zespolonymi zajmuje niewiele miejsca, co ma wpływ na wielkość bagażnika nowego up!. Niezwykle praktyczne są również schowki: obok dużego schowka na konsoli środkowej i schowka na rękawiczki, w drzwiach znajdują się kieszenie i uchwyty na butelki, z tyłu 3 uchwyty na kubki oraz 2 wieszaki na torby, a podłoga w bagażniku jest regulowana (od wersji move up!).

Stylistyka wnętrza, która sprawia przyjemność

Wiele barw we wnętrzu. Wnętrze up! jest zaprojektowane bardzo przejrzyście. Stylistyka nowego Volkswagena sprawia przyjemność, a jakość przewyższa poziom spotykany w tym segmencie samochodów. Szczególnie elegancko wygląda osłona kokpitu przed kierowcą i pasażerem tzw. Dash Pad. W zależności od wersji wyposażenia pokryta jest ona dekoracyjnym lakierem (move up!) lub lakierem w kolorze nadwozia (high up!). Górna część deski rozdzielczej zawsze ma kolor czarny, natomiast w wersjach move up! i high up! dolna część kokpitu może mieć kolor jasnego beżu. W tym przypadku również w kolorze beżowym będzie konsola środkowa, poszycie drzwi i boków z tyłu.

Wszystko w zasięgu wzroku i ręki. Zegary i elementy obsługowe w up! występują w postaci trzech zasadniczych zespołów: zegary przed kierowcą, moduł przełączników na środku pojazdu do sterowania radiem z CD i klimatyzacją oraz przenośny moduł maps+more (obdługa radia, nawigacji i aplikacji związanych z samochodem). Pierwszy zestaw zegarów składa się z 2 lub 3 (w wersji move up! i high up!) analogowych wskaźników i cyfrowego wyświetlacza. W move up! i high up! największym z 3 okrągłych wskaźników analogowych jest umieszczony centralnie prędkościomierz z wbudowanym wyświetlaczem komputera pokładowego. Z lewej strony znajduje się obrotomierz, z prawej – wskaźnik poziomu paliwa. Regulacja wentylacji lub klimatyzacji, system radiowy z CD, przełącznik świateł awaryjnych, sterowanie ogrzewaniem siedzeń i tylnej szyby oraz dezaktywacja systemu Start-Stop umieszczone są w centralnym module deski rozdzielczej, między kierowcą a pasażerem. Cały moduł, pokryty błyszczącym, czarnym materiałem został umieszczony wysoko i jest bardzo dobrze widoczny.

maps+more – Portable Infotainment Device

Mobilna informacja. Zupełną nowością w Volkswagenie jest system maps+more – mobilny Portable Infotainment Device (PID). Dla niedrogiego up! poszukiwano systemu, który pozwoliłby na równie niedrogie rozwiązanie kwestii nawigacji, telefonu, informacji i rozrywki. Ponadto system ten musiał mieć możliwość aktualizacji oprogramowania. I tak razem z Navigon - wiodącym światowym producentem systemów nawigacji – powstało specjalnie dla up! przystępne cenowo rozwiązanie: maps+more.

Planowanie podróży w domu. Kto chce, może z wyprzedzeniem, poza samochodem zaprogramować, dokąd chce pojechać swoim up!. Przed rozpoczęciem podróży wystarczy zamocować maps+more na górze konsoli środkowej, a system połączy się z siecią wewnętrzną auta. Nawigacją, telefonem, systemami informacyjnymi i audio można teraz sterować przy użyciu ekranu dotykowego maps+more. Ponadto na ekranie tym wyświetlane są liczne informacje dotyczące pojazdu, jak na przykład wskazania systemu ParkPilot. Ważnymi funkcjami maps+more można sterować także przy użyciu przycisków obsługi radia.

Aplikacje dla maps+more. Dzięki aplikacjom system można dostosowywać do indywidualnych życzeń i potrzeb użytkownika. O stopniu, w jakim maps+more tworzy jedną całość z samochodem, świadczy na przykład funkcja „Trener ThinkBlue!”. Funkcja ta analizuje używanie pedału gazu, hamulca i skrzyni biegów, ocenia je i daje kierowcy wskazówki, co powinien zrobić, aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa. maps+more może pokazać również zestawienie zużycia paliwa w minionych minutach. System opiera się na tych danych i gdy poziom paliwa przekroczy określoną granicę, na życzenie wskazuje drogę do najbliższej stacji benzynowej.
Poza samochodem do aktywacji urządzenia potrzebny jest kod PIN. A zna go tylko up! i jego właściciel. Jeżeli kod nie zostanie wprowadzony, urządzenie nie uruchomi się. maps+more automatycznie odblokuje się, gdy tylko zostanie połączone przez interfejs z przypisanym do niego up!.

take up!, move up!, high up! – wyposażenie seryjne
3 x up!. Niezależnie od wariantu silnika nowy Volkswagen będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: take up!, move up! i high up!.

Wyposażenie take up! (na przykładzie Niemiec). Mały Volkswagen w tej wersji posiada 14-calowe koła, zderzaki w kolorze nadwozia oraz przyciemnione, zielone szyby termoizolacyjne. Jak we wszystkich up! nadwozie jest w pełni ocynkowane i zabezpieczone w ten sposób przed korozją. We wnętrzu znajdą się takie elementy jak system ułatwiający wsiadanie Easy Entry, składana tylna kanapa, ramy otworów wentylacji w kontrastowym kolorze („white”), wykładzina dywanowa i wyłożona tkaniną osłona bagażnika. Elegancko wygląda błyszcząca czarna osłona na środku deski rozdzielczej, z wbudowanym m.in. sterowaniem ogrzewaniem/ wentylacją i systemem audio.

Małe auto, duże bezpieczeństwo. take up! wyposażony jest w przednie poduszki powietrzne oraz boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową, sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy i pasażera, napinacze pasów z przodu, ABS z ASR, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, zaczepy Isofix i TOP-Tether do mocowania fotelików dziecięcych z tyłu, funkcję dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej (w przypadku fotelika mocowanego na przednim siedzeniu).

Wyposażenie move up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z take up!). Wyposażenie move up! związane z bezpieczeństwem jest identyczne, jak w take up! Natomiast wersje różnią się między innymi takimi elementami wyposażenia jak: lakierowane w kolorze nadwozia obudowy lusterek zewnętrznych i klamki, pełne kołpaki kół, chromowane elementy we wnętrzu reflektorów, wykonane z czarnego, błyszczącego materiału otwory wentylacji przy panelu obsługowym klimatyzacji i systemu audio, Dash Pad pokryta dekoracyjnym lakierem „light grey metalic”.


Fotel kierowcy w move up! posiada regulację wysokości. Do seryjnych elementów funkcjonalnych w move up! należy centralny zamek z pilotem, funkcja Memory dla systemu Easy Entry, elektrycznie otwierane przednie okna, tylna kanapa dzielona w stosunku 40:60, regulowana podłoga w bagażniku, pokrywa schowka na rękawiczki, lusterko do makijażu w prawej osłonie przeciwsłonecznej oraz obrotomierz.

Wyposażenie high up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z move up!). Wygląd high up! uatrakcyjniają 15-calowe koła ze stopu metali lekkich (typ „spoke”). Bezpieczeństwo poprawiają reflektory przeciwmgielne. Wewnątrz Dash Pad może być pokryty lakierem „black pearl”, „pure white”, „red”, „light blue” lub „dark silver”. Prędkościomierz i otwory wentylacji mają chromowane pierścienie. Chromowana jest także rama konsoli środkowej, przycisk dźwigni hamulca ręcznego oraz przełączniki świateł i klimatyzacji. Komfort zwiększają elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń przednich, system radiowy RCD 215 odtwarzający pliki w formacie MP3, klimatyzacja i pakiet skórzany (kierownica, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą).

up! black, up! white – wyposażenie seryjne
up! black (dodatkowe elementy w porównaniu z high up!). Dwa ekskluzywne modele up! black i up! white, które Volkswagen będzie oferował w momencie wprowadzenia na rynek swojej nowej serii, opierają się na wersji high up!. W porównaniu z tą wersją up! black będzie posiadać seryjnie lakier perłowy „black pearl” i srebrne, 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (typ „classic”) z oponami 185. Seryjne są także chromowane lusterka zewnętrzne, pierścienie wokół reflektorów przeciwmgielnych i listwy boczne. Tylne szyby są przyciemnione. Z przodu na drzwiach model specjalny będzie nosił logo „black”.

up! black – wnętrze. Siedzenia są pokryte ekskluzywną tkaniną w czarno-szarą kratę z białymi, kontrastowymi szwami. Zmodyfikowano również obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów. Dash Pad pokryty jest lakierem „deep pearl”. Dywaniki i listwy na progach mają kontrastowe obramowanie, dźwignia zmiany biegów i element ozdobny kierownicy z napisem „black” uzupełniają to specjalne wyposażenie. Również elementy funkcjonalne różnią się od pozostałych wersji. W up! black znajdziemy system radiowy RCD 215 oraz PID maps+more z 5-calowym ekranem dotykowym, zestaw głośnomówiący Bluetooth oraz system nawigacji.

up! white (różnice w porównaniu z up! black). up! white różni się na zewnątrz od up! black tylko kolorystyką. Obręcze kół up! white mają biały kolor, nadwozie pokryte jest lakierem „pure white”. We wnętrzu w białym kolorze jest Dash Pad oraz zewnętrzne fragmenty drzwi. Również kontrastowe szwy i obszycia oraz ozdobne szwy osłony dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego są białe.

Łatwa indywidualizacja
Rozszerzenie wyposażenia przez „packs”. Jak dla każdego samochodu, także dla up! dostępne są klasyczne, pojedyncze elementy wyposażenia dodatkowego. Należą do nich na przykład: duży, panoramiczny, rozsuwany i podnoszony dach, system audio RCD 215, system nagłośnieniowy, sportowe zawieszenie.


Zależnie od wersji można rozszerzyć wyposażenie up! przez tak zwane „packs”. Na przykład „comfort pack” dla take up! obejmuje elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek z pilotem, regulację wysokości fotela kierowcy, dwutonowy klakson, sygnalizację dźwiękową niewłączonych świateł i funkcję zapalania świateł postojowych. „winter pack” (seryjny w high up!) dla move up! uzupełnia wyposażenie o ogrzewanie przednich siedzeń, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne i reflektory przeciwmgielne.


Dla move up! i high up! zestawiony został „drive pack” z tempomatem, czujnikami parkowania z tyłu, komputerem pokładowym MFA i funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Dla high up! dostępny jest „sport pack” składający sie z 16-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich, sportowego zawieszenia i przyciemnionych tylnych szyb.

Kolory i obręcze kół. Prawie żaden up! nie będzie wyglądał tak, jak pozostałe. Gwarantują to kolory i obręcze kół tego Volkswagena. 8 kolorów lakieru nadwozia, 5 rodzajów obręczy (14 do 16 cali), 2 kolorystyki wnętrza, 6 różnych odcieni Dash Pad i 8 rodzajów tapicerki pozwalają każdemu wybrać to, co mu się najbardziej podoba.

„up! boxes“ – małe wielkie rzeczy. Konstruktorzy up! zadali sobie pytanie, czy życie z samochodem nie mogłoby być jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze. Ich odpowiedź była jasna: Tak! Często drobiazgi są w stanie zdziałać wielkie rzeczy, i tak powstał pomysł „up! boxes” – małe, lekkie pudełka na różne okazje i potrzeby. Na przykład „kid box” przeznaczony dla rodziców z małymi dziećmi: zestaw zawiera torbę na wszystkie te drobiazgi, bez których nie można się obyć, gdy ma się małe dziecko, przytulankę i pudełko na obowiązkowe słodycze.
Pozostałe „up! boxes” to „city box” i „travel box”, których nazwa jednoznacznie określa przeznaczenie.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze