Zastosowanie osi portalowych ma pozytywny wpływ na działanie systemu kontroli ciśnienia w ogumieniu. W przeciwieństwie do sztywnych osi, wewnętrzne powierzchnie piast są tu odsłonięte, a wał napędowy nie zabiera przestrzeni. W efekcie regulacji ciśnienia można dokonywać bezpośrednio za pośrednictwem centralnego kanału w piaście, połączonej z kołem przewodem sprężonego powietrza. Solidna, przykręcana osłona piasty chroni złącze przewodu przed uszkodzeniami, a w razie potrzeby szybkozłączki pozwalają na szybką wymianę kół.
Pomimo masy własnej 3850 kg rozkład nacisku na podłoże jest równy rozkładowi nacisku ludzkiej stopy. Przy kombinacji zwykłych opon i obręczy ograniczenie ciśnienia w ogumieniu do 0,5 bara podczas jazdy po piaszczystym podłożu jest nierealne. Zwykle najniższa wartość ciśnienia wynosi 1 bar - poniżej tej granicy opona może zsunąć się z obręczy lub piasek może dostać się pomiędzy felgę a oponę. G 63 AMG 6x6 nie ma takich problemów. Opona na dwuczęściowych, 18-calowych obręczach typu beadlock jest zamocowana na tyle pewnie, że nawet w przypadku całkowitej utraty ciśnienia nie może się z niej zsunąć.
Ekstremalnie niskie ciśnienie zwiększa powierzchnię styku terenowych opon w rozmiarze 37 x 12,5 x 18 cali z podłożem, zapewniając skuteczne podparcie podczas jazdy po luźnym gruncie. Większa powierzchnia styku zmniejsza nacisk na podłoże, a co za tym idzie - ogranicza tendencje do zakopywania się. Wystarczy rzut oka na liczby: zmniejszenie ciśnienia do 0,5 bara zwiększa powierzchnię styku trzykrotnie. W efekcie nacisk na podłoże ważącego 3850 kg pikapa odpowiada naciskowi stopy człowieka o przeciętnej masie. Ponadto, na błotnistych nawierzchniach niskie ciśnienie sprzyja procesowi samooczyszczania i zapobiega zapychaniu się bieżnika , gwarantując najlepszą możliwą przyczepność.
Nadwozie, wnętrze i wyposażenie:
Pełna gama ekskluzywnego wyposażenia AMG
- Trzyosiowy pikap z niepodrabialnymi detalami Klasy G
- Poszerzone nadkola z włókna węglowego
- Pałąk przeciwkapotażowy ze stali nierdzewnej
- Cztery regulowane elektrycznie, podgrzewane i wentylowane fotele
- Kabina wykończona skórą designo