X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

2013-03-21
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W463 (1989-dziś)

Zastosowanie osi portalowych ma pozytywny wpływ na działanie systemu kontroli ciśnienia w ogumieniu. W przeciwieństwie do sztywnych osi, wewnętrzne powierzchnie piast są tu odsłonięte, a wał napędowy nie zabiera przestrzeni. W efekcie regulacji ciśnienia można dokonywać bezpośrednio za pośrednictwem centralnego kanału w piaście, połączonej z kołem przewodem sprężonego powietrza. Solidna, przykręcana osłona piasty chroni złącze przewodu przed uszkodzeniami, a w razie potrzeby szybkozłączki pozwalają na szybką wymianę kół.


Pomimo masy własnej 3850 kg rozkład nacisku na podłoże jest równy rozkładowi nacisku ludzkiej stopy. Przy kombinacji zwykłych opon i obręczy ograniczenie ciśnienia w ogumieniu do 0,5 bara podczas jazdy po piaszczystym podłożu jest nierealne. Zwykle najniższa wartość ciśnienia wynosi 1 bar - poniżej tej granicy opona może zsunąć się z obręczy lub piasek może dostać się pomiędzy felgę a oponę. G 63 AMG 6x6 nie ma takich problemów. Opona na dwuczęściowych, 18-calowych obręczach typu beadlock jest zamocowana na tyle pewnie, że nawet w przypadku całkowitej utraty ciśnienia nie może się z niej zsunąć.


Ekstremalnie niskie ciśnienie zwiększa powierzchnię styku terenowych opon w rozmiarze 37 x 12,5 x 18 cali z podłożem, zapewniając skuteczne podparcie podczas jazdy po luźnym gruncie. Większa powierzchnia styku zmniejsza nacisk na podłoże, a co za tym idzie - ogranicza tendencje do zakopywania się. Wystarczy rzut oka na liczby: zmniejszenie ciśnienia do 0,5 bara zwiększa powierzchnię styku trzykrotnie. W efekcie nacisk na podłoże ważącego 3850 kg pikapa odpowiada naciskowi stopy człowieka o przeciętnej masie. Ponadto, na błotnistych nawierzchniach niskie ciśnienie sprzyja procesowi samooczyszczania i zapobiega zapychaniu się bieżnika , gwarantując najlepszą możliwą przyczepność.

Nadwozie, wnętrze i wyposażenie:

Pełna gama ekskluzywnego wyposażenia AMG

  • Trzyosiowy pikap z niepodrabialnymi detalami Klasy G
  • Poszerzone nadkola z włókna węglowego
  • Pałąk przeciwkapotażowy ze stali nierdzewnej
  • Cztery regulowane elektrycznie, podgrzewane i wentylowane fotele
  • Kabina wykończona skórą designo
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze