Konstrukcja podwozia G 63 AMG 6x6 jest w dużej mierze oparta na rozwiązaniach fabrycznych. Jedyną różnicą są sprężyny śrubowe i amortyzatory, dostosowane do charakterystyki trzyosiowego modelu. Sprężyny pochodzą zresztą z palety części Klasy G, obejmującej co najmniej 15 różnych ich typów. Przednia i środkowa oś zostały uzbrojone w sztywniejsze sprężyny z opancerzonej wersji, zaś tylna - w sprężyny o bardziej miękkich nastawach. Regulowane, sprawdzone w rajdach amortyzatory gazowe dostarczane są przez zewnętrznego partnera.
G 63 AMG 6x6 ma raczej niezależne zawieszenie osi niż niezależne zawieszenie kół. Pracujące niezależnie osie zapewniają najlepszą możliwą trakcję. Chociaż dwie z nich są oddalone od siebie o 1100 milimetrów (rozstaw osi wynosi 4220 milimetrów), to mogą przyjąć radykalnie różnie kąty i efektywnie wykorzystywać każdą okazję do zdobycia trakcji - nawet w trudnym terenie.
Przydatność G 63 AMG 6x6 w terenie nabiera dodatkowego znaczenia, gdy dane terenowe modelu porównać z tymi osiąganymi przez Klasę G (zgodne z EC):
- G 63 AMG 6x6 G 500 Long Station Wagon
- Prześwit 460 mm 210 mm
- Kąt natarcia/zjazdu 52°/54° 36°/27°
- Kąt rampowy 22° 21°
- Nachylenie boczne 30° (58%) 28° (54%)
- Głębokość brodzenia 1000 mm 600 mm
- Nachylenie wzniesienia 100% 100%
Stadardowe wyposażenie z kierowcą (68 kg), bagażem (7 kg) i zbiornikiem zatankowanym w 90%.
Na wypadek, gdyby - pomimo wysiłków kierowcy - doszło do kontaktu zawieszenia z podłożem, projektanci zaopatrzyli model w solidną, trzyczęściową osłoną podwozia z nierdzewnej stali. Zapewnia ona ochronę najważniejszych zespołów z przodu i z tyłu pojazdu, a także zabezpiecza przed uderzeniami obszar podwozia pomiędzy osiami.
System centralnego pompowania opon. Centralny system kontroli ciśnienia w oponach, podobny do stosowanego w ciężarówkach, po raz pierwszy trafia do samochodu osobowego właśnie w G 63 AMG 6x6. Kierowca może z wnętrza regulować ciśnienie w oponach przedniej i tylnych osi w dowolnym momencie za pośrednictwem przełączników na górnej konsoli. Nie ma już potrzeby ręcznego kontrolowania ciśnienia, a wskaźniki pozwalają monitorować jego stan.
Dzięki wydajnemu kompresorowi i czterem 20-litrowym zbiornikom sprężonego powietrza zamontowanym przy tylnych nadkolach ciśnienie może zostać uzupełnione w rekordowo krótkim czasie. Dla przykładu, zwiększenie ciśnienia w sześciu oponach o średnicy 1 metra każda z 0,5 do 1,8 bara zajmuje niespełna 20 sekund. Konwencjonalne systemy potrzebują na to około 10 minut.