X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz A 45 AMG dane techniczne

2013-02-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

Sportowy układ wydechowy wykorzystuje rury o dużym przekroju i automatycznie sterowaną klapę wydechu. Ta ostatnia, znana już z SLK 55 AMG, pozwala pogodzić pozorne sprzeczności - emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz komfort na długich trasach, z którego słyną Mercedesy. Położenie klapy jest dostosowane do obciążenia i obrotów silnika. Dwie rury wydechowe emitują głęboki dźwięk, przeszywający zwłaszcza podczas ostrego przyspieszania.

Opcjonalnie oferowany jest układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechu, zapewniający jeszcze bardziej gardłowy pomruk w trakcie zmiany przełożeń i przyspieszania z otwartą przepustnicą. Funkcji podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz przerwom w dostawie zapłonu i wtrysku przy zmianie biegu na wyższy pod pełnym obciążeniem towarzyszy uderzający odgłos, obcy innym jednostkom 4-cylindrowym.

Wydajny układ chłodzenia z elementami z modelu SLS AMG. Znakomite osiągi A 45 AMG wymagają odpowiednio wydajnego układu chłodzenia. Bazując na konstrukcji stosowanej w modelu SLS AMG, obieg niskiej temperatury wykorzystano do dodatkowego, wodno-powietrznego chłodzenia powietrza doładowującego. Główna chłodnica ukryta za szerokimi wlotami powietrza wspomagana jest przez mniejszą, zainstalowaną przy kole. Wydajna pompa elektryczna zapewnia odpowiedni przepływ cieczy chłodzącej.

Za chłodzenie skrzyni biegów odpowiada obieg chłodzący silnik. Chłodnicę umieszczoną za przednim fartuchem wspomaga  wymiennik ciepła zamontowany bezpośrednio na przekładni i zasilany cieczą za pomocą zewnętrznej pompy.
Produkcja silnika - tradycyjny, ręczny montaż

Podobnie jak wszystkie silniki 8- i 12-cylindrowe, tak i 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie zgodnie z tradycyjną zasadą AMG: "jeden człowiek, jeden silnik". Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach produkcji silników Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A i B. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż.

7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT. Dwusprzęgłowa przekładnia i napęd na obie osie - ten zestaw demonstruje technologiczne wyrafinowanie A 45 AMG. 7-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT połączona jest bezpośrednio za pomocą złącza kołnierzowego z zamontowanym poprzecznie 4-cylindrowym silnikiem AMG o pojemności 2 litrów. Kluczowe moduły jej osprzętu zostały zaadaptowane z superpsportowego modelu SLS AMG i inspirowane są koncepcją jego układu napędowego. Dla zapewnienia optymalnego przyspieszenia przekładnia oferuje trzy programy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Jej wizytówką jest spontaniczna, gładka zmiana biegów bez przerw w dostawie siły napędowej przy zachowaniu wysokiego poziomu wydajności. Wzmocnione koła zębate zapewniają maksymalną stabilność, a pierścienie synchronizujące z okładzinami z włókna węglowego zwiększają wytrzymałość konstrukcji i pozwalają przy okazji na skrócenie czasu potrzebnego na ręczną zmianę przełożenia.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze