X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz A 45 AMG dane techniczne

2013-02-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

Taka moc i moment obrotowy w kombinacji ze standardowym napędem na obie osie AMG 4MATIC przekładają się na wyśmienite osiągi. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). 4-cylindrowy silnik AMG to również wzorzec w kategorii efektywności - na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,9 l/100 km (NEDC). Odznacza się przy tym wyjątkowo niską emisją spalin. Spełnia już normę Euro 6, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2015 roku, i jest zgodny z limitem liczby cząstek 6 x 1011 /km, obowiązującym od 2017 roku.
 
Dane techniczne w skrócie:Mercedes-Benz A 45 AMG

  • Pojemność 1991 ccm
  • Średnica x skok 83,0 x 92,0 mm
  • Stopień kompresji 8,6 : 1
  • Moc maks. 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
  • Maks. moment 450 Nm przy 2250-5000 obr./min
  • Masa silnika (bez płynów) 148 kg
  • Maks. prędkość obrotowa 6700 obr./min
  • Maks. ciśnienie wtrysku do 140 barów
  • Maks. ciśnienie doładowania 1,8 bara
  • Średnie zużycie paliwa (NEDC) 6,9 – 7,1 l/100 km
  • Emisja CO2  161-165 g/km
  • Norma emisji EU6
  • Przyspieszenie 0-100 km/h  4,6 s
  • Prędkość maksymalna 250 km/h*

*ograniczona elektronicznie

Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon, a także w pełni aluminiową, odlewaną kokilowo w formie piaskowej skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, wodno-powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop.

Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG z klapą wydechu
Aby zapewnić odpowiednią reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, układ wydechowy o maksymalnej przepustowości i innowacyjną strategię wtrysku. Technologia twin-scroll zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania i efektywnie wykorzystuje ciśnienie wsteczne spalin oraz ich temperaturę. W efekcie kierowca szybciej odczuwa przypływ momentu obrotowego już od niskich obrotów. Dodatkowo, rozwiązanie to pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych gazów. 2-litrowa jednostka AMG przoduje w zakresie ciśnienia doładowania, sięgającego 1,8 bara.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze