Taka moc i moment obrotowy w kombinacji ze standardowym napędem na obie osie AMG 4MATIC przekładają się na wyśmienite osiągi. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). 4-cylindrowy silnik AMG to również wzorzec w kategorii efektywności - na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,9 l/100 km (NEDC). Odznacza się przy tym wyjątkowo niską emisją spalin. Spełnia już normę Euro 6, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2015 roku, i jest zgodny z limitem liczby cząstek 6 x 1011 /km, obowiązującym od 2017 roku.
Dane techniczne w skrócie:Mercedes-Benz A 45 AMG
- Pojemność 1991 ccm
- Średnica x skok 83,0 x 92,0 mm
- Stopień kompresji 8,6 : 1
- Moc maks. 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
- Maks. moment 450 Nm przy 2250-5000 obr./min
- Masa silnika (bez płynów) 148 kg
- Maks. prędkość obrotowa 6700 obr./min
- Maks. ciśnienie wtrysku do 140 barów
- Maks. ciśnienie doładowania 1,8 bara
- Średnie zużycie paliwa (NEDC) 6,9 – 7,1 l/100 km
- Emisja CO2 161-165 g/km
- Norma emisji EU6
- Przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 s
- Prędkość maksymalna 250 km/h*
*ograniczona elektronicznie
Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon, a także w pełni aluminiową, odlewaną kokilowo w formie piaskowej skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, wodno-powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop.
Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG z klapą wydechu
Aby zapewnić odpowiednią reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, układ wydechowy o maksymalnej przepustowości i innowacyjną strategię wtrysku. Technologia twin-scroll zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania i efektywnie wykorzystuje ciśnienie wsteczne spalin oraz ich temperaturę. W efekcie kierowca szybciej odczuwa przypływ momentu obrotowego już od niskich obrotów. Dodatkowo, rozwiązanie to pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych gazów. 2-litrowa jednostka AMG przoduje w zakresie ciśnienia doładowania, sięgającego 1,8 bara.