X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda: wakacyjny sukces w Europie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-09-26
Strona główna -> Mazda -> 929 -> 2 (1978-1985)

Mazda: wakacyjny sukces w Europie

To było udane lato dla Mazdy, która wciąż przeciwstawia się spadkowej tendencji na europejskim rynku samochodów osobowych.

Sprzedaż jednostkowa* znacznie wzrosła w lipcu i sierpniu – aż o 31,1% w porównaniu do tego okresu w 2012 r. Dzięki temu Mazda stała się jedną z niewielu marek samochodów o dużej skali produkcji, które tego lata odnotowały wzrost na rynku europejskim, pogrążonym od sześciu lat z rzędu w recesji.


Sprzedaż Mazdy w Europie od początku roku do końca sierpnia, która wyniosła 97 025 samochodów, przewyższyła o ponad 11% sprzedaż w tym samym okresie w roku poprzednim, co stanowiło największy wzrost wśród masowych producentów samochodów w tym regionie. Ponadto, marka prześcignęła dwóch japońskich rywali i jest na najlepszej drodze do osiągnięcia celu wyznaczonego na 2013 r. Udział  w rynku podniósł się do 1,2% od początku bieżącego roku i do 1,4% w sierpniu, co stanowi wzrost w stosunku do 1% uzyskanego w obu wspomnianych okresach w 2012 r. Za sukcesem Mazdy stoi przede wszystkim popularność jej wielokrotnie nagradzanych modeli nowej generacji: Mazdy CX-5 i nowej Mazdy6.


„Mazda ma dobrą passę. Wzrost o 11% w branży odnotowującej spadek o ponad 5% to wielki sukces i wyczyn tak niekonwencjonalny, jak nasze samochody” – mówi Phil Waring, dyrektor operacyjny Mazda Motor Europe. „Teraz do gamy samochodów nowej generacji dołącza kolejny zwycięzca w postaci nowej Mazdy3, więc jesteśmy przekonani, że uda nam się kontynuować pasmo sukcesów”.
Samochody marki wyróżniają się przyciągającą wzrok stylizacją „KODO – Dusza Ruchu” oraz niezwykle wydajnymi, lekkimi technologiami SKYACTIV. Zgodnie z założeniem Mazdy, nowa generacja modeli ma się charakteryzować zachwycającym wyglądem i przełamującymi konwencje technologiami, które zapewnią przystępną cenę, oszczędność paliwa, komfort i bezpieczeństwo, a jednocześnie świetne osiągi, komfort i przyjemność z jazdy.


*Źródło: ACEA (stowarzyszenie europejskich producentów samochodowych), rejestracja nowych samochodów osobowych, EU + EFTA

 

źródło: Mazda

Komentarze