X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda Hazumi, dane techniczne, wymiary, osiągi

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2014-03-04
Strona główna -> Mazda -> 929 -> 2 (1978-1985)

Mazda Hazumi

Pierwszy rzut oka na ideał małego samochodu nowej generacji Mazdy.

Patrząc na przyszłość swoich samochodów, Mazda skupia się na czterech głównych obszarach: design KODO — Dusza Ruchu, technologie SKYACTIV, układy bezpieczeństwa Mazda Proactive Safety oraz nowy samochodowy system łączności, rozrywki i informacji nazwany MZD Connect*. Mazda HAZUMI, zaprezentowana pierwszy raz podczas tegorocznych targów w Genewie, łączy wszystkie te elementy i zwiastuje nowy model Mazdy.

Jedno spojrzenie na nową generację samochodów Mazdy – Mazdę CX-5, Mazdę6 i Mazdę3 – potwierdza, że design KODO to dynamiczny, żywy ruch. Mazda HAZUMI uchwyciła esencję designu KODO w karoserii niewielkiego samochodu, nie tracąc nic z jego wyrazistości. Nowy, półtoralitrowy silnik Diesla SKYACTIV-D jest wyjątkowo ekologiczny i zapewnia nadzwyczajnie niskie zużycie paliwa mimo znakomitych osiągów. Rozszerzeniem fundamentalnych cech bezpieczeństwa charakterystycznych dla Mazdy – jak pozycja za kierownicą i pole widzenia – jest włączenie do projektu najnowocześniejszych układów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE Mazdy. We wnętrzu, zestaw MZD Connect oferuje wygodę i przyjemność korzystania z integracji smartfona z samochodem w sposób bezpieczny i użyteczny. Mazda HAZUMI nie ulega konwencjom klasy małych samochodów kompaktowych i nie idzie na kompromisy w żadnym z czterech kluczowych obszarów konstrukcyjnych, wskazując drogę, którą podąży nowy mały model marki.

Nazwa HAZUMI, która w języku japońskim oznacza „sus” lub „skok”, doskonale pasuje do niewielkiego samochodu i do jego grupy docelowej. Wybrano ją, aby niosła ze sobą nawiązanie do małego, zadziornego i energicznego zwierzęcia. Z drugiej strony, te same cechy: młodość, dynamika, ambicja i energia – to cechy klientów wybierających samochody segmentu B.

HAZUMI to kolejny przykład ogromnego potencjału języka projektowego KODO i jego zdolności do adaptacji w różnych segmentach i rozmiarach. „W samochodach o większym rozstawie osi, jak SHINARI, aby wyrazić KODO korzystamy z długich, swobodnych linii ciągnących się od przodu do tyłu auta. W HAZUMI użyliśmy formy, która sugeruje wybuchową wręcz energię ruchu” – mówi szef projektantów HAZUMI, Ryo Yanagisawa. „Jest jak zwierzę przyczajone do skoku. Ma napięte wszystkie mięśnie, gdy gromadzi energię do pościgu. Choć to niewielki samochód, KODO nadaje mu sylwetkę, której nie można zignorować, a ten kształt obiecuje kierowcy ogromną przyjemność z jazdy.”

* W Japonii, Kanadzie, USA i Meksyku system nazywany jest Mazda Connect.

KODO – Dusza ruchu: DYNAMIKA I KONCENTRACJA.

Wygląd zewnętrzny. Język designu KODO ma na celu uchwycenie napięcia, piękna i potęgi ruchu żywych stworzeń. Wcielając dynamiczne linie KODO w pięciodrzwiowego hatchbacka, Mazda nadała HAZUMI wyjątkową stylizację karoserii i atletyczny wygląd, stworzony do panowania na drogach. To najbardziej skoncentrowana inkarnacja KODO do tej pory. Przesunięcie kabiny pasażerskiej tak daleko w tył jak to tylko możliwe lokuje środek ciężkości bliżej tylnej osi. Klinowate nadwozie zaczyna się nisko poprowadzonym, mocno zaznaczonym nosem i wznosi ku tyłowi, dzięki czemu samochód nawet stojąc sprawia wrażenie jakby jechał. Mocno rzeźbiona sylwetka to świadome odejście od innych projektów samochodów klasy B, wśród których dominuje zunifikowana estetyka. Krótkie zwisy i wyraźnie zarysowane błotniki górujące nad sporymi kołami podkreślają mocne, atletyczne kształty samochodu. Ale wygląd to nie wszystko. Tak jak w przypadku innych produkowanych obecnie samochodów Mazdy, skupiono się na aerodynamice, optymalizując przepływy powietrza nad karoserią i tworząc płytę podwoziową z osłonami likwidującymi turbulencje. Zaprojektowane do zastosowania w niewielkim samochodzie, elementy te zapewniają doskonałą aerodynamikę.

« < 1 2 3 > »

Komentarze