X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda 787B 1991, wyścig Le Mans

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-05-23
Strona główna -> Mazda

Mazda 787B 1991

Po 20 latach powraca na tor w Le Mans.

W 2011 roku przypada 20. rocznica zwycięstwa Mazdy w najbardziej wymagającym wyścigu świata, 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. W 1991 roku Mazda została pierwszym i jedynym japońskim producentem samochodów, który odniósł w nim zwycięstwo. Z okazji tej rocznicy oraz na zaproszenie organizatorów imprezy, Automobile Club de L'Ouest (ACO), 11 czerwca 2011 przed rozpoczęciem 24-godzinnego wyścigu Mazda zaprezentuje zwycięski model Mazda 787B na torze Circuit de la Sarthe w Le Mans.

Start 79. edycji 24-godzinnego wyścigu na torze w Le Mans zaplanowano na godzinę 15  (czasu lokalnego) w sobotę 11 czerwca 2011 roku. Zakończenie przewidziano o tej samej porze następnego dnia. Mazda planuje prezentację 787B na torze Circuit de la Sarthe na godzinę 12:30, 11 czerwca. Model 787B będzie także uczestniczył w Paradzie Kierowców w centrum Le Mans w piątek 10 czerwca.
 
Przed prezentacją w Le Mans Mazda 787B została specjalnie odrestaurowana i przetestowana

Mazda 787B jest jedynym japońskim samochodem oraz jedynym samochodem z silnikiem rotacyjnym, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze w Le Mans. Skonstruowany wspólnie przez Mazdę i Mazdaspeed, organizację kierującą programem wyścigowym Mazdy, model 787B wyposażony był w podwozie spełniające przepisy techniczne samochodów wyścigowych grupy C i był napędzany silnikiem rotacyjnym o mocy 700 KM z czterema wirującymi tłokami. Ze względu na zmiany przepisów wyścigu, rok 1991 był ostatnią edycją

imprezy, w której dopuszczone były silniki rotacyjne. Mazda, po 17 latach starań, wykorzystała tę ostatnią szansę i spełniła długo wyczekiwane marzenie, wygrywając w wyścigu Le Mans. Zwycięstwo nie należało tylko do Mazdy, ale było efektem wielu lat ciężkiej pracy Mazdaspeed, kierowców, dostawców i wielu innych osób.

Takashi Yamanouchi, prezes i dyrektor wykonawczy Mazdy, powiedział: „Mazda zawsze dążyła do ‘przełamywania konwencji’. Duch tego motta jednoczy pracowników Grupy Mazda na całym świecie i inspiruje nas do realizacji trudnych celów, jakie sami przed sobą stawiamy. Dokładnie 50 lat temu, w 1961 roku, Mazda rozpoczęła prace nad rozwojem silnika z wirującym tłokiem. Droga, która prowadzi od tego momentu do zwycięstwa w Le Mans w 1991 roku i dalej do obecnego programu technologii SKYACTIV, jest efektem podejmowania przez nas nowych wyzwań. Rok 2011 będzie kolejnym ważnym rokiem dla całej Grupy Mazda, ponieważ wkraczamy w erę technologii SKYACTIV, wprowadzając nową generację modeli Mazdy na całym świecie ”.

Od 1991 roku zwycięska Mazda 787B była prezentowana głównie w muzeum Mazdy w Hiroszimie. W ramach przygotowań do prezentacji w Le Mans, Mazda 787B została odrestaurowana i przywrócona do jazdy po raz pierwszy od przeglądu wykonanego po zwycięstwie w 1991 roku. Prace przeprowadzili obecni pracownicy firmy Mazda, którzy uczestniczyli w projekcie Le Mans Challenge wraz z inżynierami spółki zależnej Mazdy – Mazda E&T. Odbudowana Mazda 787B została przetestowana przez jednego z najlepszych kierowców testowych Mazdy, a jej osiągi potwierdzili dawni kierowcy fabryczni: Yoshimi Katayama, Takashi Yorino i Yojiro Terada na torze Mazdy – Mine – na zachodzie Japonii.

W ramach obchodów 20. rocznicy zwycięstwa na torze w Le Mans pojawią się inni członkowie teamu Mazda z 1991 roku. Do zwycięskiego kierowcy, Johnny’ego Herberta (Anglia), dołączą inni kierowcy Mazdy z tego roku, David Kennedy (Irlandia), Pierre Dieudonné (Belgia) oraz inni członkowie zespołu.

 

źródło: Mazda

Komentarze