X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda 3 MPS 2.3 Turbo spalanie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-06-28
Strona główna -> Mazda -> 3 -> 2 (2009-dziś)

Mazda 3 MPS 2.3 Turbo - jak narkotyk

Wielu dziś liczących się producentów ma w swojej ofercie auta sportowe. Jednak czym szczególnym wyróżnia się Mazda 3 MPS?

Cóż, wypada zacząć od wyglądu zewnętrznego, który sprawia, że większość osób nie przejdzie obok tego auta obojętnie. 18-calowe felgi, masywne zderzaki, wlot powietrza umieszczony w masce samochodu, tylni spojler - wszystko to nadaje Maździe wyjątkowo dynamiczny i sportowy charakter, czym z resztą przypomina topową Hondę Civic R.

Niestety, wnętrze może być rozczarowujące, zaczynając od krótkich siedzisk foteli, i generalny brak sportowych akcentów, w końcu tak silnie zaznaczonych na zewnątrz. Do tego dochodzi dość przeciętna jakość wykończenia. Ale niekoniecznie na to trzeba zwracać szczególną uwagę przy kupnie tego auta. Najcenniejsze jest to, co kryje się pod maską.

Motor o pojemości 2.3 l, wspomagany przez turbosprężarkę Hitachi, uzyskuje aż 260 KM. Bardzo wybuchowy charakter pojazdu jest szczególnie wyczuwalny gdy sprężarka zaczyna pracę pełną parą. Niestety napęd wyłącznie na przednią oś sprawia, że przekazanie tak dużej siły napędowej wymaga zastosowania redukcji - i tak, biegi pierwszy i drugi są ograniczone do 300 i 360 Nm, co jednak zupełnie nie przeszkadza ’trójce’ na chwilową utratę przyczepności nawet na trzecim biegu.

Spalanie jest tu mocno uzależnione od jak bardzo dociskamy naszą Mazdę. W cyklu mieszanym, przy w miarę spokojnej jeździe, nie przekracza ono 11 l/100 km. Jest to norma dla tego typu samochodów, dla porównania Honda Civic R (2.0 i-VTEC/201 KM) spala 10,8 l/100 km.

Nie powinno być zaskoczeniem, że zawieszenie jest sztywne, i że będzie to czuć na większości polskich dróg. Ale w zamian, mamy pewność, że auto będzie się trzymać jezdni bez zarzutu, i że żaden zakręt nie będzie straszny.

Wyposażenie seryjne jest bogate, zawierające wszystkie systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego, a także masę innych dodatków. Podsumowując, Maździe 3 można wybaczyć pewne niedoróbki, a auto samo w sobie gwarantuje mocne i uzależniające doznania.

 

fot. Mazda

Komentarze