X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy GL 63 AMG dane techniczne

2012-06-04
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa GL

Maksymalne stężenie mocy i wszechstronności

Nowy GL 63 AMG kompletuje gamę dynamicznych SUV-ów ze stajni AMG

i podobnie jak ML 63 AMG oraz zaprezentowane niedawno modele G 63 AMG oraz G 65 AMG, kładzie nacisk na styl i dynamikę jazdy. To unikalne połączenie niedoścignionego komfortu Klasy S z wydajnością wpisaną w tożsamość AMG - powiedział Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Potęga liczb, potęga argumentów
Pod maską GL 63 AMG pracuje 5,5-litrowy, benzynowy silnik V8, wspomagany dwiema turbosprężarkami. Moc 410 kW (557 KM) i maksymalny moment obrotowy 760 Nm przekładają się na pierwszorzędne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) to 12,3 l/100 km (288 g CO2/km).


Ośmiocylindrowa, widlasta jednostka AMG M157 wykorzystuje innowacyjny pakiet technologiczny: bezpośredni, strumieniowy wtrysk benzyny z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, podwójne turbodoładowanie, wodno-powietrzny układ chłodzenia, aluminiową skrzynię korbową, czterozaworowe głowice, regulację wałków rozrządu oraz system zarządzania alternatorem i funkcję ECO start/stop.

Dane techniczne w skrócie:
GL 63 AMG
Pojemność skokowa 5461 ccm
Średnica x skok tłoka 98,0 x 90,5 mm
Stopień kompresji 10,0:1
Moc maks. 410 kW (557 KM) przy 5250-5750 obr./min
Maks. moment obrotowy 760 Nm przy 2000-5000 obr./min
Masa silnika (bez płynów) 204 kg
Średnie zużycie paliwa (NEDC) 12,3 l/100 km
Emisja CO2 288 g/km
Przyspieszenie 0-100 km/h  4,9 s
Prędkość maks. 250 km/h*
* ograniczona elektronicznie

Siła napędowa płynie do czterech kół za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. To skrzynia o wielu twarzach: ma siedem przełożeń, trzy tryby pracy i funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji. W trybie "Controlled Efficiency" (C) motor łagodniej reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia, a poszczególne przełożenia załączane są przy niższych prędkościach obrotowych; ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu. Aktywna jest także funkcja ECO start/stop, wyłączająca ośmiocylindrowe serce podczas postoju. Jej działanie sygnalizuje zielona ikona "ECO", wyświetlana na panelu wskaźników AMG. W trybach "Sport" (S) oraz "Manual" (M) funkcja ta zostaje uśpiona. Tandem silnik-skrzynia nabiera wtedy znacznie bardziej spontanicznego charakteru. Krótkie, ściśle zdefiniowane opóźnienia zapłonu i wtrysku podczas zmiany przełożeń przy pełnym obciążeniu dodatkowo skracają czas zmiany biegu i zapewniają wyjątkowe doznania akustyczne.

Aby obniżyć apetyt na paliwo, przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC została uzbrojona w konwerter z wahadłem odśrodkowym, łożyska zaprojektowane pod kątem redukcji tarcia oraz system kontroli temperatury oleju. Dalsze ograniczenie zapotrzebowania na paliwo udało się uzyskać dzięki zastosowaniu zoptymalizowanego napędu pasowego, elektromechanicznego układu kierowniczego AMG oraz inteligentnego sterowania pompami i
odbiornikami energii.

« < 1 2 3 > »

Komentarze