X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Koncepcyjny Kia Track’ster, portal motoryzacyjny

2012-03-08
Strona główna -> Kia -> Soul

Koncepcyjny Track’ster. Kia idzie na całość

Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje oparty na konstrukcji Soula samochód koncepcyjny Kia Track’ster,

który wyznaczać może przyszłościowe kierunki ewolucji tego cieszącego się dużym powodzeniem modelu.


„Chodziło nam o to, by Track’ster wyglądał muskularnie, na podobieństwo buldoga lecz był także rozpoznawalny, stąd też wyszliśmy z modelu Soul, dodając mu więcej agresywności. Nastawiliśmy się na projekt dostatecznie śmiały, aby zaintrygować publiczność realistyczną koncepcją sportowego samochodu marki Kia.” − powiedział Tom Kearns, główny designer Kia Motors America.

Zuchwałość, o której mówi Tom Kearns, zaczyna się od biało-pomarańczowej kolorystyki nadwozia Whiteout & Inferno Orange. Uwagę przyciąga wykonany z lekkiego karbonu, charakterystyczny „tygrysi” grill Kia pomiędzy podłużnymi kloszami reflektorów, które zachodzą na poszerzone błotniki kół. Lecz najbardziej uderzającym wizualnie elementem pasa przedniego jest wielki pod-zderzakowy wlot powietrza, otwierający intensywniejszy dopływ powietrza chłodzącego silnika. „Złowrogiego” wyglądu dodaje Track’sterowi obniżony, karbonowy spojler zakończony akcentującą listwą w kolorze pomarańczowym.


Wystawiony w Genewie samochód koncepcyjny jest niemal identyczny jak pokazany na Salonie Samochodowym w Chicago. W wersji „europejskiej” 2,0-litrowy silnik o mocy 253KM zastąpiony został jednakże turbodoładowaną jednostką benzynową 1,6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) o imponującej mocy 215KM, której przenoszeniem na koła zajmuje się elektronicznie sterowany system napędu 4x4. Manualna, sześciostopniowa skrzynia przekładniowa sterowana jest krótkimi skokami kulistego selektora biegów. Doskonałe własności trakcyjne zapewnia obniżone, sportowe zawieszenie, zestrojone do jazdy torowej.


Poszerzane nadkola Track’stera kryją równie szerokie, wieloramienne felgi z oponami Michelin Pilot Sport PS2 typu ‘high performance’ o rozmiarze 245/40/R19 (na osi przedniej) oraz 285/35/R19 z tyłu. Rozstaw osi urósł do 2750 mm, jest więc o 250 mm dłuższy niż w standardowej Kii Soul. Jak należy się spodziewać po sportowym zacięciu Track’stera, znakomitą skuteczność hamowania zapewniają hamulce tarczowe Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami i wentylowanymi / wierconymi tarczami o średnicy 355 mm z przodu oraz czterotłoczkowe zaciski z 345-milimetrowymi tarczami na osi tylnej.


W przeciwieństwie do „zwykłego” Soula, nowy samochód koncepcyjny pozbawiony został tylnych drzwi bocznych. Drzwi przednie są więc odpowiednio wydłużone, a ich płaskie aluminiowe klamki nawiązują do stylu „wyścigowego” korka wlewu paliwa i podłużnych przednich świateł LED. Akcenty pomarańczowe biegną także wzdłuż karbonowych fartuchów bocznych nadwozia, przechodzących w funkcjonalne dukty chłodzenia hamulców tylnych. Horyzontalny, także pomarańczowy panel na klapie tylnej akcentuje poszerzoną do 1918 mm (o 7 mm w stosunku do produkcyjnego Soul’a) szerokość nadwozia.

« < 1 2 > »

Komentarze