X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Koncepcyjna Klasa S Coupé: sportowa twarz nowoczesnego luksusu

2013-09-12
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa S -> W222 (2013-dziś)

Typowo dla coupé Mercedesa, przejrzystości bocznych szyb nie zakłócają środkowe słupki. Nietypowy, smukły i elegancki kształt bocznych lusterek zdradza swobodę, którą cieszyli się projektanci prototypu. Muskularne tylne nadkola połączone tylnym spojlerem zapewniają karoserii nasyconą dynamiką lekkość, a przeniesienie tablicy rejestracyjnej na zderzak pozwoliło dodatkowo wyeksponować na klapie trójramienną gwiazdę. Poziomy układ diod w LED-owych lampach potwierdza technologiczne zaawansowanie modelu, a jednocześnie odwołuje się do jego znamienitych poprzedników.

Wnętrze: dynamiczny przepływ linii. Elegancja i prostota w najlepszym wydaniu - oto krótkie podsumowanie wnętrza prototypowej Klasy S Coupé. Podzielona na strefy deska rozdzielcza ma wyraźną strukturę i nawiązuje do zmysłowych kształtów nadwozia. Nowy sposób instalowania poduszki powietrznej pozwolił na nietypowe uformowanie dolnej partii kokpitu. Jego górna część z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu i płynnie przechodzić w panele drzwi. Futurystyczne otwory wentylacyjne wykonano z polerowanego aluminium, podobnie jak poszczególne elementy obsługi. Dotykowy wyświetlacz pomiędzy fotelami - zaprojektowany przez stylistów i inżynierów ze studia Mercedes-Benz w Kalifornii - wskazuje godziny w czterech wybranych przez kierowcę miastach świata.

Przedni panel tunelu środkowego wyglądem przywodzi na myśl drogocenny kamień - pokrywająca go powłoka "czarnego diamentu" charakteryzuje się wyjątkową głębią. Aby stworzyć taki efekt, wykorzystano metodę CVD (chemicznego osadzania z fazy gazowej). W temperaturze rzędu 1000 st. Celsjusza metal reaguje z lśniącą powierzchnią, formując wytrzymałą i odporną na zarysowania warstwę.

Aluminiowe panele drzwi koncepcyjnej Klasy S Coupé zostały delikatnie ponacinane z wykorzystaniem komputerowych algorytmów. Tak powstał subtelny, lśniący wzór, inspirowany formacjami skalnymi w Utah (USA). Podobną technikę zastosowano do ozdobienia maskownic głośników.

Design foteli wywołuje skojarzenia z haute couture. Ich organiczny kształt podkreślają wysublimowane przeszycia i zagłówki w kształcie kołnierzy.

Awangardowy charakter koncepcyjnej Klasy S Coupé wyraża również dobór kolorów i materiałów - biel tapicerki kontrastuje tu z antracytową podłogą i podsufitką oraz aluminiowymi okładzinami. Fotele i deskę rozdzielczą pokrywa miękka skóra cielęca, a podsufitkę wykonano z ręcznie tkanego jedwabiu.

Technologia: inteligentne systemy wspomagające i "widzące" zawieszenie. Prototyp Klasy S Coupé napędzany jest przez podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4,7 litra, mocy 335 kW (455 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Model wyposażono w pakiet technologii "Intelligent Drive". Dwie kamery stereoskopowe mogą generować trójwymiarowy obraz obszaru do 50 metrów przed samochodem, wykrywać pozycję oraz ruch obiektów, a także monitorować otoczenie przed pojazdem w zakresie do 500 m. Informacje te łączone są z danymi uzyskiwanymi za pośrednictwem czujników ultradźwiękowych. Liczne systemy wspomagania monitorują sytuację na drodze i zmniejszają obciążenie kierowcy, chroniąc też innych uczestników ruchu.

Zawieszenie również korzysta z nowej kamery stereoskopowej: podobnie jak nowa Klasa S, koncepcyjna Klasa S Coupé może z wyprzedzeniem reagować na niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN wykryje je z pomocą kamery, MAGIC BODY CONTROL odpowiednio wcześniej dostosuje ustawienia zawieszenia w celu skutecznego wytłumienia nierówności.

Także system multimedialny spełnia najwyższe standardy. Oprogramowanie MoodGrid dostarczone przez muzyczną bazę danych Gracenote umożliwia odsłuchiwanie muzyki dopasowanej do nastroju. Wyszukiwanie utworów nie wymaga już od kierowcy i pasażerów niewygodnego przeglądania długich list - zależnie od wybranego nastroju, oprogramowanie przygotowuje wstępną selekcję piosenek na podstawie bazy liczącej 18 milionów pozycji.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 > »

Komentarze