X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Klasa E Coupé i Cabriolet w nowej odsłonie

2013-01-06
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W213 (2013-dziś)

Mocne silniki wzorcami wydajności. Mercedes-Benz oferuje Klasę E Coupé i Cabriolet z szeroką gamą efektywnych jednostek napędowych - benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop.

Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 135 kW (184 KM) do 300 kW (408 KM), a trzech turbodiesli - od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM). Pod maską Klasy E debiutują benzynowe jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa - przełomową technologią, znaną już w ostatniej generacji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Zastosowano w nich piezoelektryczne wtryskiwacze, wieloiskrowy zapłon, turbodoładowanie, pełną regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie.

Silniki BlueDIRECT jako pierwsze na świecie wykorzystują również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem oraz wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin. W efekcie Coupé i Cabriolet notują doskonałe wyniki zużycia paliwa oraz emisji spalin i już teraz spełniają normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku.

Do grona nowości należy również 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem. Znakomity potencjał i dostępna od najniższych obrotów wysoka dawka momentu obrotowego ustanawiają nowe standardy w klasie V-szóstek. Także ta jednostka spełnia normę Euro VI.

6-cylindrowy turbodiesel dostępny jest w wersji BlueTEC, uzbrojonej w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniającej normę emisji spalin Euro VI.
Mercedes-Benz zaoferuje dla Klasy E Coupé i Cabriolet dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Ostatnie wcielenie skrzyni 7G-TRONIC PLUS zapewnia znaczne korzyści w zakresie efektywności oraz łatwości utrzymania. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.

Zawieszenie - podstawa doskonałego prowadzenia. Standardowo, Coupé i Cabriolet wyposażone są w zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia. Dostosowane do rodzaju nawierzchni działanie amortyzatorów zapewnia sportowe prowadzenie bez uszczerbku na najwyższym komforcie jazdy podczas długich podróży - wizytówce aut Mercedes-Benz.
Na życzenie, w ramach pakietu Dynamic Handling, dostępne jest sportowe zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i sztywniejszymi nastawami resorowania. Za naciśnięciem przycisku kierowca może dostosować pracę zawieszenia do własnych wymagań, pakiet Dynamic Handling umożliwia bowiem wybór sportowego trybu jazdy z bardziej wrażliwą reakcją na położenie pedału gazu i dynamiczną charakterystyką zmianą biegów oraz elektronicznej kontroli tłumienia.
Podobnie jak limuzyna i kombi, Klasa E Coupé i Cabriolet standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer ze zmiennym przełożeniem i siłą wspomagania dostosowaną do prędkości jazdy. Łączy on bezpośrednie reakcje oraz komfortowe prowadzenie w całym zakresie prędkości i współpracuje z innowacyjnymi systemami wspomagania, np. Active Parking Assist.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze