X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Klasa E Coupé i Cabriolet w nowej odsłonie

2013-01-06
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W213 (2013-dziś)

Opcjonalnie dostępne są również całkiem nowe lub znacząco rozbudowane systemy wspomagające:

  • DISTRONIC PLUS wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta.
  • Po raz pierwszy system BAS PLUS wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
  • PRE-SAFE® Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h.
  • PRE-SAFE® PLUS potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania (nie dotyczy rynku USA i Kanady). System PRE-SAFE® wdraża następnie środki ochrony pasażerów w celu ograniczenia sił, na które mogliby być oni narażeni podczas wypadku. Może on również uruchomić hamulce auta w celu uniknięcia kolizji wtórnej - najechania na tył poprzedzającego samochodu.
  • Active Lane Keeping Assist umie teraz rozpoznać, czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. W razie ryzyka kolizji potrafi on również zapobiec nieumyślnej zmianie pasa (jeśli wytyczone są linie rozdzielające pasy) poprzez uruchomienie hamulców po jednej stronie samochodu. To idealne uzupełnienie systemu Active Blind Spot Assist.
  • Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu - są oni maskowani w stożku światła.
  • Active Parking Assist umożliwia automatyczne parkowanie - zarówno równoległe, jak i prostopadłe - we współpracy z aktywną kontrolą układu kierowniczego i hamulcowego.
  • Poza ograniczeniami prędkości, system Traffic Sign Assist informuje teraz o zakazach wyprzedzania oraz znakach je odwołujących. O zakazach wjazdu może on również ostrzegać kierowcę za pomocą komend akustycznych.
  • 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe.

Nowa Klasa E to imponujący krok naprzód w każdej dziedzinie. Jej emocjonujący design powoduje zamieszanie wśród konkurencji, a unikalna technologia pochodzi wprost z najnowszej klasy S. Dość wspomnieć o układzie automatycznego utrzymywania na pasie ruchu i śledzenia poprzedzającego pojazdu. Po raz pierwszy systemy wspomagania chronią przed wypadkami z udziałem pieszych lub pojazdów podążających poprzecznym torem ruchu. Nowe silniki Klasy E osiągają optymalne wartości w zakresie efektywności, wyposażenie obejmuje systemy multimedialne z dostępem do sieci, a komfort jazdy nocą znacząco poprawia oświetlenie LED ze światłami drogowymi, które nie oślepiają innych kierowców - mówi prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za rozwój Mercedes-Benz Cars.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze