X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Klasa E Coupé i Cabriolet w nowej odsłonie

2013-01-06
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W213 (2013-dziś)

Wzorową harmonię nadaje kabinie przeprojektowana konsola środkowa, pozbawiona dźwigni zmiany biegów, oraz nowa, wielofunkcyjna kierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią). Szczególną zaletą nowej klasy E Cabriolet jest najniższy w klasie poziom hałasu, a to za sprawą wysokiej jakości izolacji miękkiego dachu. Jego unikalna akustyka do minimum ogranicza szum wiatru słyszalny we wnętrzu - nawet przy wysokich prędkościach.

Wyjątkowy komfort podczas jazdy ze złożonym dachem zapewnia opcjonalny system AIRCAP, którego działanie dostosowane jest do prędkości. Redukuje on zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie - poziom hałasu. Nowość: AIRCAP samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h. Dzięki temu Klasa E podczas niespiesznej jazdy i na postoju jawi się w swojej najbardziej pociągającej postaci.

Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby.

Opcjonalnie dostępny jest również system podgrzewania okolic karku AIRSCARF - "powietrzny szal", który wydłuża sezon jazdy z opuszczonym dachem i zapewnia komfort nawet wtedy, gdy na zewnątrz jest chłodno.

Niepowtarzalne możliwości indywidualnej konfiguracji. Nowa Klasa E Coupé i Cabriolet oferuje niemal nieograniczone możliwości indywidualizacji. Przykładowo, gama odcieni nadwozia i wnętrza wzbogaciła się o nowe barwy oraz kombinacje, takie jak lakier deep-sea blue kontrastujący z jedwabnym beżem w kabinie.

"Intelligent drive" - nowe systemy wspomagania. Podobnie jak w limuzynie i kombi, nowe systemy wspomagania łączące komfort i bezpieczeństwo znalazły swoje miejsce w Klasie E Coupé oraz Cabriolet. Projektanci Mercedes-Benz określają je mianem "intelligent drive".

Bazę dla innowacyjnej technologii stanowi najnowocześniejszy układ czujników wraz z kamerą stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera), zamontowaną w okolicach lusterka wstecznego. Jej obiektywy generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Inteligentne algorytmy przeprowadzają ocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów - zarówno pod kątem pojazdów poprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak i nadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnego rodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia.

Na wiodących rynkach obie wersje nadwoziowe nowej Klasy E są standardowo uzbrojone w radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Elementem wyposażenia standardowego jest również system ATTENTION ASSIST, który potrafi ostrzec teraz o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także poinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniego postoju. Dodatkowo, oferuje on regulowany poziom czułości.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze