X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Kia Motors Polska zaprezentowała cennik Kia cee’d

2012-04-20
Strona główna -> Kia -> Cee´d -> 3 (2012-dziś)

Wyższy komfort jazdy, lepsze prowadzenie i zmienna siła wspomagania kierownicy
Jako punkt odniesienia dla poziomu komfortu i charakterystyki jezdnej nowego cee’da konstruktorzy Kia przyjęli wiodące w tej klasie pojazdy marek konkurencyjnych klasy zbliżonej do Premium.
Nowa Kia cee’d posiada mocowane do ramy pomocniczej niezależne zawieszenie (przednie na kolumnach MacPherson i tylne w układzie multi-link), które w wyniku poszerzenia rozstawu kół − zapewnia odczuwalną poprawę charakterystyki jezdnej i komfortu prowadzenia. Dzięki zwiększeniu sztywności skrętnej nadwozia (o 45% w stosunku do poprzednika) możliwe było wprowadzenie licznych, choć niewielkich zmian w komponentach zespołów podwozia, sprężynach i amortyzatorach, które wpływają na stopień komfortu jazdy oraz hałasów, drgań i wibracji (NVH).


Modyfikacje przedniego zawieszenia objęły zwiększenie kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (z 4,4 do 5,20) celem poprawy stabilności w jeździe na wprost, zastosowanie większych łożysk i wzmocnionych piast kół oraz tulei mocowania ramy pomocniczej o zwiększonej średnicy. W zawieszeniu tylnym modyfikacje sprowadzają się do zmiany geometrii pod kątem precyzji śladowości kół, zwiększenia średnicy tulei wahaczy oraz ogólnej redukcji oporów tarcia.


Układ kierowniczy wyposażony jest w wspomaganie elektryczne. Średnica zawracania wynosi 10,85 m przy 2,85 obrotach kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Dla amatorów bardziej dynamicznej jazdy dostępny będzie w bogatszych wersjach wyposażenia (L, XL) system Flex Steer™ o trzech trybach pracy − komfortowym, normalnym i sportowym, umożliwiający wybór siły wspomagania i czułości pracy układu w zależności od warunków jazdy i upodobań kierowcy.

Mniej hałasów, więcej miejsca
Jednym z ważnych zadań stojących przed inżynierami Kia było udoskonalenie kabiny pasażerskiej pod względem wyrafinowania konstrukcyjnego oraz NVH. W tym celu zastosowano pogrubione o 14% szyby w drzwiach przednich, aerodynamiczne obudowy lusterek zewnętrznych, nowe poduszki mocowania silnika o zwiększonej skuteczności tłumienia drgań, drążone półosie napędowe, wzmocnione węzły łączące progi ze słupkami „B”, podwójne uszczelki drzwiowe oraz specjalne wypełnienia piankowe w słupkach A, B i C karoserii. Efektem tych rozwiązań jest spadek odczuwalnych w kabinie hałasów do poziomu porównywanego z najlepszymi standardami w tej klasie pojazdów.


Wydłużenie nowego ceed’a przy niezmienionym rozstawie osi (2650 mm) powoduje, że przestrzeń na głowę i nogi dla kierowcy oraz przedniego pasażera wzrosła odpowiednio o 12 i 9 mm, a szerokość na poziomie ramion dla pasażerów tylnej kanapy o 5 mm. Pojemność bagażnika zwiększyła się o 12% do 380 litrów (tj. o 40 litrów), a dzielone siedzenia tylne składają się teraz całkowicie płasko − tworząc praktyczną podłogę ładunkową.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze