X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

2010-02-01
Strona główna -> Mazda -> MX-5 -> 3 (2005-dziś)

Jubileuszowa edycja Mazdy MX-5 w Genewie

Dwudziestolecie najpopularniejszego roadstera Mazda uczci światową premierą specjalnej, jubileuszowej edycji modelu  MX-5, która odbędzie się w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Model ten zostanie wyprodukowany zaledwie w 2 000 egzemplarzy i będzie dostępny wyłącznie w Europie. Przypomni entuzjastom sportowych samochodów przyjemność jazdy z otwartym dachem. Mazda MX-5 tej serii zostanie oznaczona specjalną plakietką ze stali nierdzewnej, na której widnieje ogólnoeuropejski numer seryjny (od 1 do 2000).

Model jubileuszowy, bazujący na wersji z silnikiem o pojemności 1.8 l. i miękkim dachem, został wzbogacony o specjalny pakiet stylizacji zewnętrznej, w którego skład wchodzą chromowane elementy, takie jak atrapa chłodnicy, klamki, obramowania reflektorów i świateł przeciwmgielnych, specjalne, 17-calowe felgi z lekkich stopów i logo 20-lecia MX-5. Samochód można zamawiać w jednym z trzech kolorów – czerwonym True Red, białym Crystal White Pearl i, stworzonym specjalnie dla tej edycji, niebieskim Aurora Blue – z odpowiednio dopasowanymi kolorystycznie elementami wykończenia wnętrza. Sportowe wrażenia z jazdy wzmacnia specjalnie dodana rozpórka.

Obok specjalnej wersji modelu MX-5 w Genewie zadebiutuje również całkowicie nowa Mazda5. Najnowsza generacja tego modelu jest wyjątkowo funkcjonalna i oferuje użytkownikom w Europie:

  • atrakcyjny design, który wyróżnia się w segmencie minivanów,
  • nowy silnik benzynowy 2.0 DISI* z funkcją i-stop, zapewniający 15-procentowe obniżenie emisji CO2 w porównaniu z jednostką 2.0, którą zastępuje,
  • przesuwne drzwi tylne i system konfiguracji 7 foteli Karakuri

Podczas genewskiego salonu Mazda podkreśli również swoje zaangażowanie w ochronę środowiska, prezentując po raz pierwszy w Europie nowe technologie SKY – obejmujące silnik benzynowy SKY-G i wysokoprężny SKY-D oraz automatyczne skrzynie biegów Mazda SKY-Drive – które wejdą do produkcji na początku 2011 roku. Te innowacyjne rozwiązania będą miały istotny wkład w osiągnięcie przez Mazdę zadeklarowanego celu, jakim jest zmniejszenie zużycia paliwa o 30% do 2015 roku. Obejmują one:

  • silnik benzynowy SKY-G, który będzie zużywał 15% paliwa mniej niż poprzednia wersja silnika 2.0, a jednocześnie oferował wydajność na poziomie obecnej jednostki 2.2,
  • silnik wysokoprężny SKY-D, który będzie spalał 20% paliwa mniej w porównaniu z obecną jednostką wysokoprężną 2.2 Mazdy,
  • nową, automatyczną skrzynię biegów, która obniży poziom zużycia paliwa o 5% i będzie doskonałym uzupełnieniem silników serii SKY. Nowa skrzynia zmienia przełożenia na poziomie porównywalnym z przekładniami 2-sprzęgłowymi

W Genewie premierowo zostanie również zaprezentowana Mazda6 po faceliftingu. Nowsza wersja rozwija mocne strony modelu Mazda6 i wprowadza:

  • typową dla gamy Mazdy stylizację przodu samochodu oraz nowe reflektory i tylne światła
  • gamę sześciu silników – w tym trzech na bazie turbodiesla 2.2 i nowy silnik benzynowy 2.0 DISI – wszystkie oszczędniejsze i zapewniające niższą emisję spalin,
  • nową, pięciostopniową, automatyczną skrzynię biegów, opracowaną specjalnie z myślą o nowym silniku benzynowym DISI i zapewniającą optymalne przyspieszenie i zużycie paliwa.

Konferencja prasowa Mazdy podczas Salonu Samochodowego Genewa 2010 odbędzie się 2 marca na stoisku Mazdy w Hali 5.

 

źródło: Mazda

Komentarze